بمب‌ گذاری فوتبال توسط براتی با استفاده از نام علی دایی!

بازی با نام علی دایی، تنها ۷۲ ساعت قبل از بازی پایانی تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی ازسوی حقوقی‌ترین عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چالشی جدید پیش روی فدراسیون موقت فوتبال ایران قرار داد. او اگرچه این توئیت را حذف کرد و گفت فقط نظری شخصی را مطرح کرده اما حالا جایگاه حقوقی او بر جایگاه حقیقی‌اش چربش دارد.

فرهاد عشوندی: علی دایی؛ او بی شک بزرگترین نام فوتبال ایران است . پیشانی فوتبال ما. جایی بالاتر از همه لژیونرها ، افسانه پروین و حجازی و بالاتر از پرویز قلیچ خانی. او قطعا پل ارتباطی فوتبال ایران است با جهان بیرون از خود.

مردی که یک بار در میانه راه جام جهانی و پس از شکست به عربستان در آزادی قربانی تصمیم سیاسی محمود احمدی نژاد شد. او که حالا بیش از ۴ سال است که مربیگری نمی کند چون حرفش را روی تریبون زد و حرف های تندی هم زد و پای تبعاتش ایستاد.

او که کارلوس کی روش مدام دستش را بالا می گرفت و بهترین آلترناتیو برای روزهای پس ازخود معرفی اش می کرد.

بمب‌ گذاری فوتبال توسط براتی استفاده از نام علی دایی!

توییت جنجالی لیدر اصلی سرنگونی عزیزی خادم!

اما علی دایی سال هاست که دنیایش بیرون از مربیگری رقم خورده و همین اواخر هم از آرامش بیرون فوتبال گفته بود. هرچند وسوسه نیمکت تیم ملی ،آن هم در جام جهانی چیزی نیست که به راحتی بشود از کنارش گذشت اما آنچه یکباره نام علی دایی را سر زبان ها انداخته توئیتی است که احتمالا می تواند تا سال‌ها در دوره های مدیریتی رشته های مختلف به عنوان یک ضد ارزش تدریس شود.

بمب‌ گذاری فوتبال توسط براتی استفاده از نام علی دایی!

توئیتی از سوی حقوقدان ترین چهره هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که عالی ترین مراحل حقوق بین الملل را سپری کرده، در عالی ترین مجامع بین المللی حقوق ورزشی دنیا صاحب کرسی است؛ اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال را نوشته و از لیدرهای اصلی جریان سرنگونی شهاب عزیزی خادم بوده است.

او که این روزها احتمالا مهمترین مسئولیتش به سامان رساندن اساسنامه جنجالی فوتبال و احتمالا ارائه گزارش از پیشبرد این پرونده در فیفا، پرونده حساس مارک ویلموتس در دادگاه CAS و پیگیری حقوقی پرونده تصرف ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شستا باشد، به یکباره درباره تیم ملی توئیت می زند و گزینه مربیگری معرفی می کند.

معرفی جانشین احتمالی اسکوچیچ بعد از حمایت استیلی!

براتی زمان این تصمیم را پس از ۱۵ برد متوالی دراگان اسکوچیچ و درست پس از شکست تیم در سئول انتخاب کرده است. تیم اسکو در این بازی طارمی، جهانبخش ، قدوس و محرمی را نداشت. تیم بازی را دو بر صفر باخت و بسیاری از منتقدان از این می گویند که اسکوچیچ مربی بازی های بزرگ نیست.

حالا در شرایطی که فشارها به اسکوچیچ فقط با یک باخت زیاد شده و در شرایطی که موضع رسمی فدراسیون مصاحبه حمایتی حمید استیلی از سرمربی تیم ملی است، این توئیت کاملا فنی براتی در شرایطی که یکی از ایرادهای او به تشکیلات قبلی دخالت های غیر تخصصی در مسائل فوتبال بود ، چالشی عجیب پیش روی فدراسیون قرار می دهد.

بمب‌ گذاری فوتبال توسط براتی استفاده از نام علی دایی!

بیشتر بخوانید:

علی دایی جانشین اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال؟/عکس

با اسکوچیچ به جام‌جهانی برویم سوژه خنده دنیا می‌شویم

توییت جنجالی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره علی دایی و ماجرای پاک‌شدن آن!

بحران سازی از داخل فدراسیون!

تیم ملی در اردوی مشهد برای بازی با لبنان آماده می شود و احتمالا از حالا دیگر وضعیت اسکوچیچ که قبل از این هم به سختی زیر فشار و بحران مشروعیت بود برای کنترل اردو سخت و سخت تر می شود.

او که با تیمش از سخت ترین مسیر ممکن به سریعترین صعود رسیده حالا از سوی یکی از ۸ عضو تصمیم گیر برای فوتبال با بحران روبرو شده . او صراحتا از برکناری اسکوچیچ گفته و حرفش را کاملا علنی کرده. حتی درحالی که منتقدان دیگر حرف از گزینه بزرگ خارجی می زنند او گزینه داخلی مورد نظرش را هم معرفی کرده است. بی آنکه البته پیوست فنی برای این تصمیم بیان کند. اما حرف او در شرایطی که تیم ملی به سرگروهی و رسیدن به جایگاهی بهتر در رنکینگ نیازی مبرم دارد تا در گروهی بهتر در جام جهانی قرار بگیرد، سرمربی را غرق در بحران مشروعیت کرده. علی دایی را رودرروی منتقدان قرار داده و بحران را به اردوی تیم ملی و تشکیلات موقت فوتبال آورده.

بمب‌ گذاری فوتبال توسط براتی استفاده از نام علی دایی!

درحالی که قطعا این بحث قابلیت طرح در جلسات هیات رئیسه را داشته، قطعا تشکیلات فنی فوتبال باید ابتدا آنالیز دقیقی از شرایط موجود فنی، خواسته های آتی فوتبال و گزینه های مختلف می دادند و در پروسه ای به دور از حاشیه درباره شان جمع بندی می شد.

اینکه چرا براتی چنین بمبی را پیش روی فوتبال ملی قرار داده ، پرسشی است که حتما او پاسخی شخصی برایش دارد که این پاسخ احتمالا به منفعت جمعی و حتی ملی چربش داشته است.

۲۵۳۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1615775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =