ساماندهی وضعیت نخاله‌های ساختمانی و جمع آوری واحدهای آلاینده در پیشوا

رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با اشاره به تعداد ۱۹۸ مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان توسط کارشناسان این اداره طی سال ۱۴۰۰ افزود: این پایش ها منجر به شناسایی ۶ واحد جدید، صدور ۲۴ اخطاریه برای واحدهای متخلف ، تشکیل ۱۲ پرونده قانونی برای واحدهای متخلف در مراجع قضایی و جمع آوری۲ واحد آلاینده و غیر مجاز شد.

به گزارش خبرآنلاین بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده در تشریح این خبر با اشاره به تعداد ۱۹۸ مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح شهرستان توسط کارشناسان این اداره طی سال ۱۴۰۰ افزود: این پایش ها منجر به شناسایی ۶ واحد جدید، صدور ۲۴ اخطاریه برای واحدهای متخلف ، تشکیل ۱۲ پرونده قانونی برای واحدهای متخلف در مراجع قضایی و جمع آوری۲ واحد آلاینده و غیر مجاز شد.

  ساماندهی نخاله های ساختمانی
رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با بیان اینکه در سال گذشته از دفن روزانه ۸۰ تن زباله خانگی در شهرستان جلوگیری شد اظهار داشت: با توجه به اینکه گودهای مرکز دفن پسماند عادی بلااستفاده  بوده و ظاهر نازیبایی داشت، این اداره برابر جلسات متعدد کارگره پسماند استانی و شهرستانی گود مذکور را به صورت موقت به محل تخلیه نخاله ساختمانی اختصاص داد که این محل در نهایت در آذر ماه ۱۴۰۰ در کارگروه پسماند مصوب و در اختیار شهرداریها و دهیاریها قرار گرفت.


 راه اندازی مجدد ایستگاه سنجش آلودگی هوا
یگانزاده ادامه داد: ایستگاه سنجش وضعیت کیفی هوای شهرستان که از ابتدای سال  قبل بعلت پایان قرارداد با شرکت راهبر از مدار خارج شده بود با پیگیری این اداره مجددا به مدار بازگشت و اطلاعات آن بر روی سامانه وضعیت کیفی هوای کشور قابل مشاهده شدد.

احداث و نصب سیستم تصفیه فاضلاب صنایع
وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۷ واحد ملزم به احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند که تعداد ۴ واحد  اقدام به نصب و راه اندازی و تعداد ۳ واحد به مراجه قضایی معرفی شدند.

یگانزاده در تشریح دیگر اقدامات این اداره در سال ۱۴۰۰ گفت :با پیگیری این اداره در جهت رفع معضل آلودگی حاصل از جاری شدن فاضلاب شهرک مسکونی ۱۲۳۲ واحدی مهر شهرستان موسوم به شهرک آژینه، طی اخطاریه‌های مکرر به شرکت آب و فاضلاب شهرستان و پیگیری‌های لازم اداری، اتصال فاضلاب محل مذکور و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب شهر پیشوا کلید خورد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آغاز شد.


آموزش های محیط زیستی گامی برای توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا در پایان گفت: در بحث آموزش نیز حتی با وجود شرایط کرونایی  ارتباط دائمی با مدارس ابتدایی و همچنین دبیران درس انسان و محیط زیست از اولویتهای اداره حفاظت محیط زیست پیشوا در سال ۱۴۰۰ بود. به طوری که محتواهای مناسب چند رسانه ای تولید و در اختیار مدیران و دبیران مدارس قرار گرفت و با بهتر شدن اوضاع حضور محیط بانان در تعدادی از مدارس و بلعکس حضور دانش آموزان در اداره از برنامه های آموزشی در سال ۱۴۰۰ بود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =