اردیبهشت‌ماه، پایانه مرزی رازی خوی با حضور مقامات ایران و ترکیه افتتاح خواهدشد

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: تا پایان اردیبهشت سال جاری پایانه مرزی رازی خوی به عنوان مجهزترین پایانه مرزی کشور با حضور سران دوکشور ایران و ترکیه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بازدید از روند ساخت این پایانه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تاکنون برای ساخت و احداث و تکمیل پایانه رازی ۳هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش سفرها از طریق مسیر مرز رازی اظهار داشت: ما انتظار داشتیم افزایش سفر زمینی از مرز رازی به ۳۰ درصد برسد که خوشبختانه امروز شاهد افزایش ۴۸ درصدی سفرمردم به کشور ترکیه نسبت به سال گذشته هستیم.
امانی درباره تکمیل باند دوم جاده خوی - قطور- رازی نیز بیان داشت: با توجه به اینکه این جاده ترانزیتی و پایانه مرزی آبروی کشور به حساب می آیند، تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر به اتمام برسد.
وی افزود: ایمن سازی، نصب علایم و روکش آسفالت و راه دسترسی به پایانه رازی در فهرست طرح ها و اعتبارات اولویت دار امسال دولت سیزدهم قرار گرفته است.
گفتنی است پایانه رازی خوی با آخرین استانداردهای جهانی در ۱۲ هکتار زمین و ۹ هزار مترمربع زیربنا در مرز ایران و ترکیه در مراحل پایانی ساخت و تجهیز قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1616807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =