برگزاری نشست هماهنگی روز ۱۳ بدر لرستانی ها با حضور معاون استاندار

جلسه هماهنگی روز انس با طبیعت به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر احمد رضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در این جلسه بر لزوم حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و مدیریت پسماند بخصوص در روز طبیعت و همچنین ضرورت گشت و پایش توسط محیط زیست و منابع طبیعی در این روز تأکید نمود.

علی سالاروند سرپرست اداره کل محیط زیست لرستان نیز از تشکیل گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و یگان منابع طبیعی استان در این روز خبر داد.

وی بر لزوم مدیریت ماهی های قرمز و در نظر گرفتن محل های مناسب توسط شهرداری ها و جلوگیری از رها سازی این ماهی ها به رودخانه ها و تالاب های به دلیل امکان حذف گونه های ماهی بومی تأکید نمود.

مدیر کل محیط زیست استان در ادامه با بیان اینکه توزیع کیسه زباله در مبادی خروجی شهرها و جمع آوری و انتقال پسماندها به محل های دفن پسماندهای شهری و جلوگیری از قطع اشجار، بوته کنی و تعرض به عرصه های طبیعی باید در دستور کار قرار گیرد و لازمه این امر را همکاری مردم و دستگاههای اجرایی دانست اظهار داشت: مقرر شد شهرداری های استان نسبت به تهیه کیسه زباله اقدام و ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی در توزیع کیسه های زباله در مبادی خروجی شهرها با شهرداری های استان همکاری نماید. همچنین مقرر شد کلیه شهرداری ها محل های جمع آوری ماهی های قرمز را مشخص و اطلاع رسانی نمایند.

همچنین در این جلسه صدا و سیمای مرکز استان برای پوشش خبری برنامه های روز طبیعت و فرهنگ سازی در این زمینه اعلام آمادگی نمود.

در ادامه سامانه شبانه روزی گزارشات مردمی ۱۵۴۰ محیط زیست و سامانه ۱۵۰۴ منایع طبیعی را برای کمک به حفظ طبیعت در روز طبیعت اعلام گردید.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =