ابراز تردید درباره کاهش نیروهای روس در اطراف کی یف

علی رغم اعلام روسیه نسبت به کاهش نیروهایش در اطراف کی یف و شهر شمالی چرنیهیف، مقامات آمریکا و اوکراین نسبت به ادعاهای مسکو ابراز تردید کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، در همین حال پنتاگون هشدار داد حرکت نیروهای روس نزدیک پایتخت یک تغییر موقعیت است نه عقب نشینی!

در همین حال رئیس جمهور اوکراین گفت ادعاهای مسکو در مورد کاهش فعالیت‌های نظامی در بخش‌هایی از این کشور انفجار بمب‌های روسیه را خفه نمی‌کند.

گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای گفت و گوهای فوری وارد اوکراین شده تا درباره ایمنی تاسیسات هسته‌ای مذاکره کند.

آژانس گفته مذاکرات بر روی طرح‌هایی برای ارائه کمک‌های فنی فوری برای اطمینان از ایمنی و امنیت تاسیسات و جلوگیری از حادثه احتمالی که مردم و محیط زیست را به خطر بیندازد، متمرکز خواهد بود.

یکی از مقامات شهر ایزیوم می‌گوید وضعیت انسانی در شرق شهر هر روز بدتر می‌شود و مردم از 14 مارس هیچ کمکی دریافته نکرده‌اند.

اواخر دیشب صدای شلیک توپخانه و موشک در کی یف شنیده شد.

از سوی دیگردرگیری شدید در اطراف کی یف به ویژه در شنال غرب و شمال شرق کشور ادامه یافت.

اورژانس اعلام کرد در حمله روسیه به دفتر فرمانداری نظامی منطقه‌ای در میکولایف دست کم 12 تن کشته شدند.

طبق جدیدترین آمار منتشره از سوی سازمان ملل بیش از 10 میلیون اوکراینی که نیمی از آنها کودک هستند، از زمان شروع جنگ خانه‌های خود را ترک کرده که حدود 6.5 میلیون آواره داخلی شده و 3.9 میلیون دیگر به کشورهای همسایه رفته‌اند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =