محسن رضایی : مشکلات بیکاری مردم لالی از طریق کشاورزی و صنایع پایین دستی حل می شود

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ،صادق خلیلیان استاندار و علیرضاورناصری نماینده مجلس باحضور در شهرستان لالی در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش خبر آنلاین از لالی، محسن رضایی در جلسه شورای اداری شهرستان لالی گفت : فاصله خیلی کمی برای آبادانی کامل کشور وجوددارد. ما منابع ملی داریم ،منابع استانی داریم ،بودجه سفر رئیس جمهور هم هست ، برای مشکلات مطرح شده بودجه هم وجود دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: طرح های بزرگ وقت گیر و سرمایه بزرگ می خواهند و اشتغال کمتری نسبت به اشتغال‌زایی های خرد دارد، باید طرح کوتاه مدت برای حل اشتغال داشته باشیم، طرح یک ساله این باشد که پروژه های نیمه تمام، امسال تمام شود از جمله( آب شرب و کشاورزی و شبکه توزیع آب و احداث تاسیسات ) همچنین صنایع پایین دستی کشاورزی و پتروشیمی که هزینه و سرمایه اش کم است اما اشتغال آن زیاداست، این طرح ها در دو یا سه سال نهایت در پایان چهار ساله دولت به ثمر خواهند نشست.

رضایی در پایان بیان داشت : قیمت هر کیلو گندم ۱۱ هزار تومان اعلام شد اگرکسی یک هکتار داشته باشد ۲ تن هم تولید کند چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان کسب درآمد می کند، حالا اگر ۵ هکتار داشته باشد با همین ۲ تن ،صد میلیون تومان درآمد خواهد داشت ضمن اینکه  دلیلی ندارد در هر هکتار ۲ تن برداشت بشود، با کشت آبی به ۵ الی ۶ تن و ۷ تن می شود محصول برداشت کرد. صنایع پایین دستی پتروشیمی باعث می شود که از خام فروشی محصولات پتروشیمی جلوگیری و اشتغال خوبی هم بوجود بیاید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1617629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =