بیش از 9هزار میلیاردریال به حساب شهرداری‌های قزوین واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سال1400 از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 9هزار و 620میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های استان واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله عباس پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداریها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه 144درصد رشد داشته است، اظهارکرد: در سال1400 از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 9620 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده که بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی از محل این مشارکت است.

او با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، گفت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده نقش موثری در تحول نظام سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، روستاییان و عشایر ایفا می کند. در همین راستا در سال گذشته بالغ بر 3هزار و 62میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه 162درصد رشد داشته است.

عباس پور اضافه کرد: براساس ماده109 قانون برنامه ششم توسعه، هر ماه 27صدم درصد از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش اختصاص می یابد که این رقم در استان قزوین در سال1400 بیش از 234میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین از افزایش سهم ۳درصدی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده به ۴درصد خبر داد و گفت: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده سهم عوارض پرداختی به شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریها به 4درصد افزایش یافته است و تخصیص این بخش قابل توجه از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم می کند.

عباس پور افزود: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می شود که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر دارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی صحیح و به هنگام از نحوه مصارف حاصل از درآمدهای مالیاتی و همچنین تبیین و تشریح کارکردها و آثار پرداخت مالیات در اقتصاد موجب همکاری و مشارکت بیشتر مودیان در پرداخت مالیات می شود. برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است. باید این باور در شهروندان ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =