اگر می‌خواهید مزه ژرفا و اقتدار ادبیات روس را فقط با خواندن یک کتاب بچشید، این کتاب را بخوانید، اگر رمانی می‌خواهید که بتواند روح شما را تقویت کند و در حس و در جان ایده گسترده‌تری کسب کنید، این کتاب را بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «تابستان در بادن بادن» نوشته لئونید تسیپکین (Leonid Tsypkin) با ترجمه مهرشید متولی در ۱۸۳ صفحه با قیمت ۴ هزار تومان از سوی انتشارات کتابسرای تندیس روانه بازار نشر شد.

ماجرای کتاب «تابستان در بادن بادن» از آنجا آغاز می‌شود که فئودر داستایوفسکی تازه ازدواج کرده و رمان‌نویس‌بزرگ و زن جوانش، آنا گریگوریونا در راه آلمان هستند، سفری به خارج از کشور که چهار سال طول می‌کشد.

«تابستان در بادن بادن» شرح زندگی داستایوفسکی است. زمان حال آن تابستان در بادن بادن است و نویسنده داستان را به آینده و گذشته داستایفسکی ‏می‏کشاند و گریز ‏می‏زند به مکان‏ها‏ و شخصیت‏های رمان‏های داستایوفسکی و به حوادث واقعی که در رمان‏های داستایفسکی وارد شده و افراد واقعی که الگوی بعضی کاراکترهای داستایوفسکی بوده‏اند‏. به علاوه در طول داستان، راوی از مسکو به سنت پترزبورگ - لنینگراد آن زمان- ‏می‏رود و تا از جمله سایر کار‌ها سری هم به موزه داستایوفسکی بزند و در این سفر گاهی هم از گذشته خود نقل ‏می‏کند.

سوزان زونتاگ در انتهای مقدمه‏اش بر این کتاب می‌‏نویسد: «اگر می‌خواهید مزه ژرفا و اقتدار ادبیات روس را فقط با خواندن یک کتاب بچشید، این کتاب را بخوانید. اگر رمانی می‌خواهید که بتواند روح شما را تقویت کند و در حس و در جان ایده گسترده‌تری کسب کنید، این کتاب را بخوانید.»

تابستان در بادن بادن

داستان با این جملات آغاز می‌شود: «سوار قطار بودم، روز سفر می‌کردم، ولی زمستان و اواخر دسامبر بود، درست چله زمستان - و اضافه کنم که قطار به سمت شمال می‌رفت - به لنینگراد - برای همین آن سوی پنجره زود تاریک می‌شد - چراغ‌های درخشان ایستگاه مسکو در چشم‌انداز برق می‌زد و دوباره انگار که دستی نامرئی بپراکندشان، پشت سر من ناپدید می‌شد - هر سکوی برف‌پوش حومه شهر با ردیف زودگذر چراغ‌هایش در نواری مشتعل ذوب می‌شد - انگار که قطار از بالای پل سر ایستگاه نعره بزند، صدای خفه ایستگاه به عقب فرار می‌کرد - پنجره‌های دو جداره با قاب‌های خوب عایق‌بندی نشده و شیشه‌های بخارگرفته نیمه یخ‌زده صدا را خفه می‌کرد - حتی چراغ‌های ایستگاه هم به شدت، خطی از آتش روی شیشه‌ها حک کرده، آن را می‌شکافت...»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

۲۹۱/۶۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    این روش خوبی است بابی باز کنید و کتاب معرفی کنید حالا کتاب هفته کتاب روز کتاب ماه شاید از میان معرفی شده ها دیدیم و پسندیدیم و خریدیم اگر مثل این مورد امکان خرید را هم داشته باشد که چه بهتر
  • بدون نام US ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    "اضافه کنم که قطار به سمت شمال می‌رفت - به لنینگراد - " یعنی ادیتورتون به این نکته توجه نکرده که نام این شهر در زمان داستایوفسکی لنینگراد نبوده بلکه سن پترزبورگ نامیده میشده. حضرات مگه مجبورید سایتی راه بندازید که چنین اشتباهات مضحکی داره
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    0 0
    « بی نام جان» یکشنبه 19 تیر ساعت 19: 38 توجه نکردی این کتاب ترجمه ی ... است پس سایت هیچ مسوولیتی در مورد ترجمه اش ندارد فقط معرفی می کند.