۳ نفر
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱
بازداشت اینفلوئنسر کودک آزار

ایران نوشت:چندی قبل انتشار تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از یک کودک کار که سر یکی از چهارراه‌های تهران از سوی مرد جوانی مورد تمسخر قرار می‌گیرد باعث تشویش اذهان عمومی و خشم کاربران فضای مجازی شد.

در این فیلم مرد جوان از پسر بچه می‌خواهد در برابر دریافت پول یک پیاز تند بخورد و وقتی کودک می‌پذیرد وی از واکنش کودک در مقابل خوردن پیاز تند فیلم گرفته و شروع به تمسخر و تحقیر وی می‌کند.
انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی باعث شد برخی کاربران خواهان برخورد پلیس و دستگاه قضایی با این فرد کودک‌آزار شوند این در حالی بود که این مرد جوان قبلاً نیز با خوراندن فلفل به کودکان کار در خیابان یا درخواست انجام برخی حرکات ناشایست در قبال دریافت پول باعث کودک‌آزاری و تحقیر این کودکان کار شده بود. بنابراین در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای تهران با شکایت برخی کاربران اقدام به شناسایی متهم کردند.
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در تشریح این خبر بیان داشت؛ برابر رصدهای صورت گرفته و حجم بالای گزارش‌های مردمی مبنی بر شکایت کاربران فضای مجازی از تولید و انتشار تصاویر مربوط به کودک آزاری، با تشکیل پرونده قضایی علیه مرتکب و پس از انجام اقدامات فنی توسط کارآگاهان سایبری، فرد خاطی در شهر تهران مورد شناسایی قرار گرفت و توسط پلیس فتای فاتب، پرونده قضایی علیه وی تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد. این فرد که دارای یک صفحه پر مخاطب در اینستاگرام است و تبلیغات بسیاری در صفحه خود انجام می‌دهد انگیزه خود را از انتشار این فیلم‌ها جذب مخاطب عنوان کرده است.
این مقام انتظامی افزود: متهم با هویت معلوم پیش از این نیز دو مرتبه مبادرت به تهیه و انتشار تصاویر نامربوط با موضوع تحقیر، تمسخر و کودک آزاری کرده بود و پس از دستگیری و ارجاع به مقام قضایی و اظهار ندامت، متأسفانه دوباره نسبت به این عمل ناشایست اقدام کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تولید و انتشار هرگونه کلیپ، تصاویر یا مضامین کودک آزاری، همسرآزاری و حیوان آزاری به نحوی که باعث تشویش اذهان عمومی شود جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برابر قانون رفتار خواهد کرد.
این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: با رعایت هنجارها و شئون رفتاری پذیرفته شده در جامعه، محتواهای خود را پالایش کرده و چنانچه در گذشته هم‌چنین محتوایی منتشر کرده‌اند حذف کنند و در تأیید و انتشار مطالب جدید دقت لازم را به عمل‌آورند.
۲۱۳۰۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =