چرا هم‌گروهی با انگلیس و آمریکا به سود تیم ملی است؟

ورزش سه نوشت: عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا از نگرانی خود برای سرنوشت تیم‌های آسیایی در جام جهانی بعدی می‌گوید.

شاهین رحمانی، عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیاست که فوتبال ایران را از نزدیک دنبال می‌کند؛ حالا در گفت‌وگوی تازه خود در مورد هم‌گروهی ایران با انگلیس گفته است: من شخص مناسبی برای تحلیل فنی نیستم ولی اگر بخواهم تحلیل شخصی خودم را داشته باشم باید بگویم ما در گروه B با انگستان هم‌گروه شدیم و بهترین جمله در توصیف این هم‌گروهی پرستیژ است. من انگلستان را از بقیه تیم‌های ملی کشورها جدا می‌کنم فارغ از توان فنی یا سطح فوتبال آنها که در چه جایگاهی قرار دارند. تیم انگلیس به‌خوبی توسط مطبوعات این کشور پوشش داده می‌شود. طرفدار زیادی در میان مردم دارند و در دنیا هم مورد توجه هستند. ایران به دلایل سیاسی تا به حال با انگلیس مسابقه نداشته و در این دیدار با پرستیژ، می‌تواند دیده شود.

او در مورد تقابل با انگلیس در روز افتتاحیه جام جهانی عنوان کرد: از طرفی این دیدار دومین بازی روز افتتاحیه رقابت‌های جام جهانی قطر هست، نگاه‌های زیادی روی این بازی هست که فکر می‌کنم یکی از کسانی که خیلی انگیزه زیادی برای نشان دادن خودش در این بازی دارد؛ آقای جهانبخش است. چون در لیگ انگلیس نتوانسته انتظارات را برآورده کنه و حالا این بازی به او فرصت خوبی می‌دهد تا خودش را ثابت کند.

این عضو ایرانی ای‌اف‌سی با اشاره به دیدگاه مطبوعات انگلیسی در مورد ایران گفت: بعد از قرعه کشی تازه دوستان من که در انگلیس هستند متوجه شده بودند که ایران رنک اول آسیا است. ضمن اینکه از لحاظ معدل هم گروه B بالاترین رنک فیفا را در بین سایر گروه‌ها دارد. ایران اول آسیا است و انگلیس هم تیم پنجم جهان است. انگلیسی‌ها این گروه را برای خودشان سخت نمی‌دانند. ضمن اینکه ایرانی‌ها هم در مقایسه با دو دوره گذشته گروه B را آسان‌تر ارزیابی می‌کنند.

وی در مورد تیم سوم گروه ایران عنوان کرد: ترجیح انگلیسی‌ها این هست که به جای اسکاتلند و ولز، تیم اوکراین در گروه B حاضر شود و در غیر این‌صورت یک دربی بزرگ بین انگلیس با ولز و یا اسکاتلند را شاهد هستیم.

رحمانی درباره فرصت ایران برای نمایش خود در بازی با انگلیس توضیح داد: بستگی دارد شما با چه دیدگاهی به رقابت‌های جام جهانی نگاه می‌کنید از نظر من که هم‌گروهی ایران با انگلیس اتفاق خیلی خوبی هست چون ایران دیده می‌شود. همیشه در اذهان عمومی دنیا چیز دیگری از ایران است و همیشه ایرانی‌های داخل و خارج کشور می‌خواهند که چهره خوبی از ایران به‌نمایش بگذارند. پس ما شانس داریم در این بازی‌ها حقیقت خودمان را نشان بدهیم.

عضو ایرانی ای‌اف‌سی درباره بازی انگلیس و آمریکا عنوان کرد: همان‌طور که می‌دانید انگلیس تا حالا موفق نشده آمریکا را شکست دهد. البته این اتفاق در بازی‌های دوستانه افتاده ولی در رقابت‌های جام جهانی تا به حال آمریکا نتوانسته انگلیس را شکست دهد. در کل باید بگویم الان ایران در بازار هست و زیر نور که دیده شود. با انگلیس که بزرگترین قدرت رسانه‌ای فوتبال را دارد و آمریکا که بزرگترین مارکت تلویزیونی جهان را دارد. پس ایران با یک پروپوزال خوب می‌تواند بهترین اسپانسر را بگیرد. شما در مرحله گروهی دیده می‌شوید و اسم شما را مخاطبان فوتبال می‌بینند. بنابراین یک فرصت طلایی برای فدراسیون فوتبال و همین‌طور رسانه‌های ایران است تا خودشان را نشان بدهند. وقتی حرف از رقابت‌های جهانی ۲۰۲۶ می‌زنیم چون تیم‌ها به ۱۶ گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند من خیلی نگران هستم که تکلیف تیم‌های آسیایی و اقیانوسیه چه خواهد شد؟ بعد از دو بازی احتمال حذف دارند و این مساله کار را دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغرح IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 2
    امروز ۱۷فروردین ۱۴۰۱ فراموش نشود بنده به عنوان یک شهروند ایرانی اعلام می‌کنم علی الرغم اینکه همه فکر می‌کنند ایران دراین گروه ضعیف ترین تیم است واین تصور صحیحی نیست با اطمینان نظرم این است که ایران از این گروه با انگلیس به دور بعد صعود خواهند کرد امیدوارم مورد تمسخر قرار نگیرم از این خبرگزاری هم تقاضا دارم ضمن انتشار این پیام وپیش بینی آن را تا زمان مسابقات حفظ نمایند ممنون