۰ نفر
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
آمریکا دخالت در امور پاکستان را تکذیب کرد

ایرنا نوشت: به رغم تاکید نخست وزیر پاکستان مبنی بر دخالت آمریکا در امور کشورش سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به تحولات اخیر در پاکستان و مواضع رهبران این کشور علیه مداخله خارجی مدعی شد که واشنگتن معتقد به برتری قانون و نظام دمکراتیک است و از هیچ حزب سیاسی خاصی در پاکستان حمایت نمی‌کند.

رسانه‌های پاکستانی روز سه‌شنبه این اظهارات را به نقل از «ند پرایس» طی یک کنفرانس خبری در واشنگتن عنوان کردند.

اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده درحالی عنوان می‌شود که عمران‌خان نخست وزیر پاکستان از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش و تبانی با اپوزیسیون برای برکناری دولت پاکستان خبر داد.

یکشنبه گذشته نیز ریاست مجلس ملی پاکستان با استناد به مخالفت دولت و مردم این کشور با هرگونه مداخله خارجی و تاکید بر مقابله با توطئه تغییرحکومت، طرح عدم اعتماد علیه عمران‌خان که از سوی رهبران اپوزیسیون در پارلمان ارایه شده بود را رد کرد.

 ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آنچه را که اتهام نخست وزیر پاکستان مبنی بر مداخله و تهدید واشنگتن علیه دولت اسلام‌آباد خواند، را رد کرد.

وی مدعی شد که ایالات متحده معتقد به برتری نظام دموکراتیک، قانون اساسی و عدالت نه تنها در پاکستان بلکه در تمامی کشورهای جهان است لذا اتهام مداخله در امور داخلی پاکستان بی اساس است.

وی افزود: ما در پاکستان از هیچ حزب سیاسی و یا جناح خاصی حمایت نمی‌کنیم.

گفتنی است، وزارت امور خارجه پاکستان هفته گذشته در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز واشنگتن علیه اسلام‌آباد و موضع گیری علیه سیاست مستقل خارجی پاکستان به ویژه سفر عمران‌خان به مسکو همزمان با آغاز رویارویی نظامی روسیه و اوکراین، کاردار آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد.

عمران‌خان و سایر مقامات حزب حاکم پاکستان که روز یکشنبه همزمان با انحلال پارلمان، دولت نیز منحل شد اعلام کرد که رهبران اپوزیسیون با عناصر خارجی برای براندازی حکومت تبانی کردند اما احزاب مخالف این اتهام را قاطعانه رد و گفتند که عمران‌خان و دولت وی مرتکب به نقض قانون اساسی کشور شدند زیرا از تصویب طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر در پارلمان وحشت داشتند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1618663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =