وزیر دفاع آمریکا: پوتین از تصرف کی یف دست کشید

ایسنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا گفت، پوتین احتمالا از تصرف کی‌یف دست کشیده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه‌ای در کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا این اظهارنظر را مطرح کرد.

هم او و هم ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کردند که روسیه اکنون تمرکزش را در به تصرف جنوب شرق اوکراین تغییر داده است.

آستین همچنین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه فکر می‌کرد که می‌تواند به سرعت کشور اوکراین را تصرف کند و خیلی سریع پایتخت را به تصرف خود دربیاورد اما اشتباه می‌کرد.

اظهارات آستین یک روز پس از آن مطرح شد که مارک میلی در کمیته مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد و گفت که جنگ اوکراین دست کم چندین سال به طول می‌انجامد.

وی پیشتر اوایل فوریه سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود که کی‌یف ظرف ۷۲ ساعت به دست نیروهای روسی می‌افتد.

میلی همچنین در جریان نشست‌های غیرعلنی دوم و سوم فوریه ۲۰۲۲ کنگره گفته بود که اوکراین ۱۵ هزار سربازش را در مقایسه با ۴۰۰۰ سرباز روسی از دست می‌دهد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1619655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس CA ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    نتونست دیگه،نتونست. با این جنگ تمام منافع اقتصادی روسیه در غرب و اروپا و همپیمانان آسیاییشون مثل تایوان،استرالیا،کره،ژاپن،اندونزی و ... رو از دست داد،بیش از ۶۰۰۰ هزار بسته تحریمی به روس ها تحمیل کرد،ارزش روبل سقوط آزاد کرد و ماشین جنگیش ضعیف تر از قبل شد و حیثیت بین المللیش از بین رفت و ناتوانیش در برابر غرب برای جهانیان ثابت شد. پوتین باخت،بدم باخت.