مهاجمان، درختان یک پارک در اصفهان را به آتش کشیدند

ایسنا نوشت: شامگاه جمعه گذشته، افراد ناشناسی با پرتاب ماده آتش‌زا از بالای پل غدیر در اصفهان، شش اصله درخت کاج مشهدی را به آتش کشیدند.

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: ساعت ۲۲ و ۴۲ دقیقه شامگاه گذشته (جمعه، نوزدهم فروردین‌ماه) شش اصله درخت کاج مشهدی در حاشیه زیر پل و روگذر غدیر در آتش سوخت و حدود ۵۰ درصد درختان دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی درختان حاشیه زیر پل و روگذر غدیر توسط نیروهای سازمان آتش‌نشانی مهار شد، افزود: متأسفانه این آتش‌سوزی عمدی بوده و بررسی‌ها بیانگر این است که ماده آتش‌زایی از بالای پل به پایین پرت شده و درختان از بالا آتش گرفتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه درختان کاج مشهدی درختان بسیار ارزشمندی هستند، گفت: باوجود آلودگی هوا و مشکلات زیست‌محیطی که در شهر اصفهان داریم، هنوز برخی افراد با فضای سبز و درختان نامهربانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای سبز اصفهان تحت‌تأثیر آسیب‌های متعددی است، تصریح کرد: اولین آسیب خشک‌سالی است که خسارت شدیدی به فضای سبز اصفهان زده و باعث شده عمده درختان شهر ضعیف شوند. ضعیف شدن درختان بر اثر کمبود آب و خشک‌سالی نیز باعث شده برخی آفات و بیماری‌ها به آن‌ها غلبه کند.

عرفان‌منش همچنین افزود: از اوایل بهار با شروع طوفان‌ها و تندبادها، حدود ۶۰ تا ۷۰ اصله درخت شهر از جا ریشه‌کن شده است، این را در کنار بی‌مهری با فضای سبز و درختان شهر بگذارید و می‌بینید واقعاً فضای سبز شهر اصفهان مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه قانون حفظ و گسترش فضای سبز را یکی از قدیمی‌ترین قوانین شهرداری‌ها برشمرد و افزود: بر اساس این قانون، افرادی که به فضای سبز شهر خسارت می‌زنند تحت پیگرد قضائی قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه این افراد نیمه‌شب اقدام به آتش زدن درختان کرده‌اند، از طریق پلیس موضوع را پیگیری می‌کنیم و پس از شناسایی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه جریمه‌های خسارت به فضای سبز بازدارنده و براساس ارقام به‌روز است، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که خسارت زنندگان قابل شناسایی باشند حتماً تحت پیگرد قرار گرفته و باید جریمه پرداخت کنند، اما تا زمانی که شناسایی نشوند نمی‌توانیم با آن‌ها برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید:

مهار آتش سوزی تالاب بین‌المللی داش دورگه

عبور آتش‌نشانان از دیوار بتنی برای نجات یک توله روباه

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1620067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =