براساس اظهارات معاون وزیر نیرو در امور برق حدود 4 هزار مگاوات تا خاموشی در خانه ها فاصله باقی است.

 محمد بهزاد در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید دارد: حداکثرمصرف در ساعات پیک در شرایط فعلی 41 هزار و 14 مگاوات است در حالیکه اگر مصرف تا مرز 45 هزار مگاوات هم برسد این میزان مصرف بدون کوچکترین مشکلی تامین خواهد شد.

به گفته او، در مدت مشابه سال گذشته در ساعات پیک 40 هزار و 624 مگاوات برق مصرف می شده که این رقم در سالجاری 1.2 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید دارد:در شرایطی که میزان مصرف برق پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها 10 درصد کاهش یافته اما به دلیل افزایش مصرف در ساعات پیک برای تامین نیاز مشترکین در این ساعات باید برق بیشتری را وارد مدار کرد که این امرنیازمند سرمایه گذاری جدی در این بخش است.

بهزاد با تاکید بر اینکه انرژی مصرفی از ابتدای امسال 1.97 درصد کاهش یافته متذکر شد: در هفت سال گذشته سالانه به طور متوسط مصرف برق 8درصد افزایش یافته است که با احتساب درصد کاهش مصرف در واقع پس از اجرای قانون هدفمندی 10 درصد کاهش مصرف برق داشته ایم.

براساس اظهارات معاون وزیر نیرو در امور برق، این کاهش مصرف باعث شده که برق بیشتری به صنایع و صادرات اختصاص یابد.به گفته او حدود 15درصد میزان صادرات افزایش یافته که در حال حاضر حدود 2.2 میلیارد کیلووات ساعت است.

وی در عین حال تاکید کرد:برق تحویلی به صنایع حدود 13درصد افزایش یافته است. درعین حال این مدیر برقی متذکرشد:باید سالانه با توجه به افزایش مصرف در ساعات پیک 5هزار مگاوات برق وارد شبکه تولید کرد تا در سالیان آتی برای تامین برق مشترکین دچار مشکل نشویم. به گفته او،در صورت عدم سرمایه گذاری در این بخش سال های آتی با کمبود برق و خاموشی مواجه خواهیم شد.

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =