ثبت ۸۲۸ مورد مراجعه به بیمارستان مسمومیت با قارچ های خودرو درنیمه نخست سال

مدیر اداره نظارت بر دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با شروع فصل بهار و بروز شرایط مساعد در رشد قارچ های خودرو، همه ساله در ابتدای سال متاسفانه با موجی از مسمومیت های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچهای خودرو و سمی روبرو هستیم.

به گزارش خبرکزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا، دکتر حمیده رضوی افزود: بر اساس آمار بدست آمده از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سال ۱۳۹۶ با ۱۵۴۰ مورد مراجعه به بیمارستان در اثر مسمومیت با قارچ های خودرو و سمی روبه رو بوده ایم.

وی اضافه کرد: این آمار از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به ترتیب بالغ بر ۱۷۲۶ نفر، ۳۶۵ نفر، ۷۲۲ نفر و در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۲۸ مورد مراجعه به بیمارستان در اثر مسمومیت با قارچهای خودرو و سمی بوده است که نشان دهنده تعداد بالای قربانیان و شایع بودن این مسمومیت در کشور ما می باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه، مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی، منجر به فوت، نارسایی کبد و بستری شدن بسیاری از هموطنانمان شده است گفت: بیشترین مسمومیت در سال ۱۳۹۹ مربوط به شهرهای استان بجنورد (خراسان شمالی)، تهران، شهرکرد، گلستان و آذربایجان غربی (ارومیه) و بیشترین مسمومیت در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ مربوط به شهرهای استان بجنورد (خراسان شمالی)، تهران، شهرکرد، لرستان و گلستان بوده است.

به گفته وی، در پنج سال اخیر مجموعاً ۵۱۷۵ مورد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های خودرو در هموطنانی که در مناطق غربی، کوهستانی و یا مرطوب کشور زندگی می کنند بروز نموده است.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد، این موارد با آموزش عمومی و اطلاع رسانی و ارائه هشدار به موقع قابل پیشگیری خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =