صادرات صنایع‌دستی زوج هنرمند تربت حیدریه به اروپا و آمریکا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از صادرات محصولات صنایع‌دستی زوج هنرمند این شهرستان به کشورهای اروپایی و آمریکایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه با اعلام این خبر گفت: رسول نیکوزاده و سودابه مهدیزاده زوج هنرمند صنایع‌دستی در رشته سراجی سنتی (تولیدات چرمی دست‌دوز) پارسال با صادرات محصولات هنری خود به شهرها و کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی مانند ارمنستان، امارات متحده عربی، ترکیه، ایتالیا، آمریکا و... نقش به‌سزایی در معرفی هنر صنایع‌دستی ایرانی به خارج از مرزها داشته‌اند.

علی محمدی افزود: این زوج با خلاقیت و نوآوری در طرح‌های سراجی سنتی و با حفظ و ترویج این هنر، سبب جذب علاقه‌مندان بیشتری به این حوزه شده و با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ نفر از جوانان شهرستان در کارگاه خود، گامی موثر در تلاش برای رفع معضل بیکار برداشته‌اند.

وی با بیان این‌که صنایع‌دستی تربت‌حیدریه سال گذشته به کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام شده است، اظهار کرد: صنایع‌دستی صادر شده مربوط به هنرمندان دیگری در رشته‌های خراطی چوب، تولیدات نمدی، تراش سنگ‌های قیمتی و سرامیک است.

بیش از ۱۵۰۰ هنرمند، صنعتگر و شاغل خانگی صنایع‌دستی در تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =