۱ نفر
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
اوباما: خطر پوتین همواره وجود داشت

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد که "خطر مرتبط با ولادیمیر پوتین همواره وجود داشته است"، با اینکه او یک مرتبه در کارزار ریاست جمهوری ۲۰۱۲ تهدید ناشی از مسکو را رد کرده بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای اختصاصی با برنامه "امروز" ان‌بی‌سی که قرار است امروز چهارشنبه به طور کامل منتشر شود، گفت: پوتین همواره با مردم خودش و همچنین دیگران، بی‌رحم بوده است. او همواره فردی بوده که در حس پیچ‌خورده و تحریف‌شده از شکایت و ناسیونالیسم قومیتی پیچیده شده است.

اوباما افزود: به اعتقاد من، این بخش از پوتین، همیشه بوده است. آنچه ما با تهاجم به اوکراین دیدیم، اوست که به شکلی بی‌مبالات است و ممکن است شما آن را هشت یا ۱۰ سال قبل پیش‌بینی نمی‌کردید، اما خب می‌دانید، این خطر همواره وجود داشت.

این در حالیست که اوباما در جریان مناظره انتخاباتی سال ۲۰۱۲ با میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا، صحبت‌های او درباره تهدید روسیه را رد کرده بود. اوباما در آن زمان خطاب به رامنی گفت: "چند ماه پیش، وقتی از شما پرسیدند که بزرگترین تهدید ژئوپلیتیکی که آمریکا با آن مواجه است چیست، گفتید روسیه. نه القاعده. شما گفتید روسیه. جنگ سرد ۲۰ سال است که به پایان رسیده است."

پوتین که حدود هفت هفته پیش حمله‌ای را علیه اوکراین آغاز کرد، در سال ۲۰۱۴ و در زمانی که اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا بود، شبه‌جزیره کریمه را به خاک کشورش ضمیمه کرد.

در جریان مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی، از اوباما پرسیده شد که در رابطه با کریمه آیا چیزی بود که او دلش می‌خواست طور دیگری انجام دهد یا نه.

اوباما پاسخ داد: شرایط در هر کدام از این وضعیت‌ها متفاوت است، اما معتقدم که آنچه ما به طور مداوم می‌بینیم، یادآور آن است که چرا برای ما اهمیت دارد که دموکراسی خودمان را بدیهی تصور نکنیم، چرا آنقدر اهمیت دارد که ما ایستادگی کنیم و خودمان با کسانی که به آزادی و استقلال اعتقاد دارند، همکاری کنیم و به اعتقاد من، دولت کنونی کاری را انجام می‌دهد که باید انجام دهد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =