مجارستان: مردم به نگرانی‌های اتحادیه اروپا اهمیت نمی‌دهند

ایسنا نوشت: هم زمان با دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا درخصوص مسدود شدن بودجه مجارستان در این اتحادیه، وزیر دادگستری مجارستان به بروکسل گفت که مجارستانی‌ها مجدد ویکتور اوربان را انتخاب کردند و به نگرانی‌های مربوط به حاکمیت قانونی اتحادیه اروپا اهمیتی نمی‌دهند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، «جودیت وارگا»، وزیر دادگستری مجارستان، کمیسیون اروپا را به دلیل تلاش برای متزلزل کردن روابط بین کشورهای عضو متهم کرد.

اتحادیه اروپا هفته گذشته دستورالعمل انضباطی جدیدی را علیه مجارستان آغاز کرد؛ اقدامی که ممکن است به مسدود شدن بودجه نخست‌وزیر این کشور به‌دلیل تضعیف حقوق دموکراتیک لیبرال منجر شود.

وارگا در جلسه با وزیران اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: «این اتفاق زمانی در حال رخ دادن است که جنگی در اوکراین شروع شده است.»

وی افزود: اتحادیه اروپا باید همبستگی و اتحاد خود را نشان دهد، بنابراین به جای تفرقه افکنی میان کشورها باید همه کشورها را با یکدیگر متحد کند.

کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اعلام کرد: با وجود جنگ اوکراین، بروکسل توجه به حاکمیت قانون و سیستم مبتنی بر قانون را در داخل اتحادیه اروپا ضروری می‌بیند.

وارگا افزود: رای‌دهندگان ما نگرانی‌های کمیسیون اروپا و شرکای اتحادیه اروپا را درک می‌کنند، اما رای‌دهنگان ما شهروندان مجارستانی هستند. دموکراسی مجارستان این نگرانی‌ها را به اشتراک نمی‌گذارد.

با این حال وزیر دادگستری مجارستان عنوان داشت: بوداپست از هرگونه مذاکره با کمیسیون اروپا با رعایت حفظ احترام متقابل استقبال می‌کند اما هشدار داد که بروکسل باید "رویکرد بی‌طرفانه‌ای" را در مذاکرات داشته باشد.

در پی برگزاری انتخابات پارلمانی در مجارستان، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر ملی‌گرای این کشور چهارمین پیروزی قاطع انتخاباتی متوالی خود را تجربه کرد، در حالی که رای‌دهندگان این کشور با این رای خود مهر تایید بر دولت محافظه‌کار "غیرلیبرال" او زده و نگرانی‌های مطرح شده از بابت روابط نزدیک بوداپست با مسکو را رد کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =