۳ نفر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
لوپن: فرانسه را از ناتو خارج می‌کنم

ایرنا نوشت: «مارین لوپن» نامزد راست افراطی فرانسه که قرار است تا حدود دوهفته دیگر در دور دوم انتخابات فرانسه به مصاف امانوئل مکرون رقیب خودرود، دریک کنفرانس خبری گفت درصورت پیروزی درانتخابات، کشورش را از تحت فرماندهی یکپارچه ناتو خارج می کند.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر افزود: مارین لوپن با مشخص ساختن راهبرد آتی خود در زمینه نظامی عملا نشان داد ، انتخاب وی بعنوان رئیس جمهوری بعدی فرانسه ، باعث خلل در ائتلاف جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شکاف در اروپای غربی خواهد شد.

تارنمای این نشریه آمریکایی درادامه نوشت: مارین لوپن دراین کنفرانس خبری روز چهارشنبه (روز گذشته)که به مدت ۷۵ دقیقه به طول انجامید و درمورد مباحث مختلف از جمله روابط بین الملل صحبت کرد گفت که فرانسه در ناتو باقی خواهد ماند و «ماده ۵» این پیمان نظامی که حمله به یک عضو حمله به دیگر اعضا تلقی می شود را محترم خواهد شمرد؛ اما وی افزود؛ «اما من (بعنوان رئیس جمهوری بعدی فرانسه) نیروهای فرانسوی را نه تنها تحت فرماندهی یکپارچه ناتو قرار نداده بلکه تحت فرماندهی اروپا نیز قرار نخواهم گذارد».

این گزارش در ادامه می افزاید: نامزد انتخاباتی فرانسه تصریح وتایید کرد که فرانسه تحت ریاست جمهوری وی به منافع امنیت جمعی و ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی متعهد خواهد بود.

لوپن دراین کنفرانس خبری گفت که برای رفع هرگونه سو تفاهمی وی همان کاری را می کند که فرانسه پیشتر توسط ژنرال «شارل دوگل» در سال ۱۹۶۶میلادی شاهد آن بود و تا سال ۲۰۰۹ میلادی این امر پابرجاماند؛ فرانسه درهیچ یک از موارد نظامی ناتو درگیر نخواهد شد اما همچنان بخشی از ساختار سیاسی آن باقی خواهد ماند،

بنابراین گزارش لوپن دراین کنفرانس خبری گفت: «بنابراین پیشنهاد می‌کنم که نه از ناتو، بلکه از فرماندهی یکپارچه آن خارج شویم، همانطور که بین سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۰۹ این موضوع انجام شد.

نیویورک تامیز افزود: لوپن درخصوص رویکرد با روسیه گفت که پس از پایان درگیری نظامی در اوکراین و امضای توافقنامه صلح، "برای اجرای نزدیکی استراتژیک بین ناتو و روسیه تلاش خواهد کرد."

انتخابات دور دوم فرانسه قرار است ۲۴ آوریل برابر با ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و بنابر نظرسنجی ها ، امانوئل مکرون که تلاش دارد دراین دور از انتخابات حضور دوباره خود در کاخ الیزه را تثبیت کند، با ۵۳تا ۵۵ درصد آرا نسبت به ۴۵تا ۴۷ درصد آرا مارین لوپن، پیشتاز است.

مکرون در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۱۰ آوریل برابر با ۲۱ فرودین ماه ۱۴۰۱ برگزارشد، ۲۷.۸ درصد آرا و مارین لوپن ۲۳.۱ درصد آرا را کسب کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گرفتار IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    8 103
    احمدی نژادیه واسه خودش
  • ملا اسحاق رسول IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    5 97
    خانوم لوپ پن ،قضیی فل لکه نرماندی یادوت نم یاد،؟
  • ع IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    9 1
    روسیه وچین وغیره که از خداشون این کار رو بکنی
  • آرمین IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    1 0
    با این حرف شکستت حتمی هست.
  • ناشناس IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 1
    تا پوتین با نون سنگک بخوردت.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 3
    امیدوارم، در فرانسه، افراد مستقل، ما نند لو پن، هم فکران میتران، و ژیسکار دستن رای بیا ورند، وساکن ورسای شوند