مروری بر حوادث صبح ایران در سه شنبه 21 تیر 1390

دزدهای شیشه‌ای محل سرقت را آتش زدند
روزنامه جام‌جم نوشت: 3 سارق که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر شیشه دارند، پس از سرقت از یک خانه به قصد انتقام از همسایه‌ها محل سرقت را به آتش کشیدند. 
سوم خرداد مردی با حضور در کلانتری 106 نامجو با ارائه شکایتی عنوان کرد وقتی به اتفاق اعضای خانواده‌ام در مسافرت بودم، پس از تماس تلفنی یکی از همسایه‌ها مبنی بر آتش گرفتن خانه‌ام به تهران آمدم و متوجه شدم مقادیر زیادی از اموال در پی آتش‌سوزی گم شده است.
با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، بازپرس شعبه یک دادسرای ناحیه 7 دستور تحقیق و رسیدگی به این پرونده را به پایگاه سوم پلیس آگاهی صادر کرد. با تحقیق مقدماتی از شاکی، ماموران با حضور در محل سرقت متوجه شدند، این آتش‌سوزی عمدی بوده و به قصد سرپوش گذاشتن بر سرقت رخ داده است.
در بررسی‌های بعدی معلوم شد فرش‌ها، قالیچه‌ها، طلا و جواهرات زنانه، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری و تعدادی سکه طلا از محل سرقت شده است. با تحقیق میدانی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد، طبقه اول محل سکونت مالباخته توسط یک پیمانکار ساختمانی کرایه شده و در اختیار کارگران وی قرار دارد.
رد پای دزدها 
در تحقیق از همسایه‌ها مشخص شد این خانه محل رفت و آمد افراد ناباب بوده و بارها میان همسایه‌ها و کارگران ساکن در خانه درگیری و مشاجره پیش آمده و یکی از کارگران به نام محمد از شب حادثه از خانه خارج و دیگر به این محل برنگشته بود.
با به دست آمدن این سرنخ در مرحله بعدی ردپای محمد (یکی از کارگران) در این سرقت و آتش‌سوزی عمدی به دست آمد و با اطلاعاتی که ماموران به دست آوردند، مخفیگاه این متهم در خارج از تهران شناسایی شد و ضمن دستگیری متهم، در بازرسی از محل مقادیری از اموال مسروقه کشف و ضبط شد.
سرهنگ استقامتی رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به این خبر گفت: با انتقال جوان سارق به پایگاه 22 پلیس آگاهی مشخص شد وی اعتیاد شدیدی به شیشه دارد.
متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد: پس از اطلاع از این که مرد همسایه به اتفاق اعضای خانواده‌اش خانه را به قصد سفر ترک کرده‌اند، با همدستی 2 نفر از دوستانم که آنها نیز اعتیاد شدیدی به شیشه دارند، اموال را سرقت کرده و سپس به قصد انتقام از همسایه‌ها و سرپوش گذاشتن بر سرقت، خانه را به آتش کشیده و متواری شدیم.
دستگیری 2 سارق دیگر
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی افزود: پس از این اعترافات 2 همدست دیگر متهم نیز دستگیر و به سرقت و آتش‌سوزی عمدی اعتراف کردند. با دستور قضایی از سوی بازپرس پرونده، قرار قانونی سارقان آتش‌افروز صادر شد و تحقیق در ارتباط با دیگر اعمال مجرمانه آنها ادامه دارد. 

 

حمله شرورهای چماق‌ به دست یک کشته بر جا گذاشت
روزنامه جام‌جم نوشت: مردی که قصد داشت پسر نوجوان خانواده‌ای را به سمت بزهکاری بکشاند وقتی با مقاومت خانواده وی روبه‌رو شد، یکی از پسران آنها را کشت و 2 نفر دیگر را به شدت مجروح کرد. 
روز جمعه گذشته ـ 17 تیرماه ـ مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ساوه در استان مرکزی تماس گرفت و از حمله راکبان یک موتورسیکلت به یک زن و 2 مرد جوان خبر داد و برای نجات آنها تقاضای کمک کرد.
دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه که مرکز شهر بود، مشاهده کردند یک زن و دو مرد به شدت صدمه دیده و بی‌هوش در چند قدمی یکدیگر افتاده‌اند و یک دستگاه موتورسیکلت تخریب شده نیز در آن محل باقی مانده است.
مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شدند و تحقیق در این زمینه آغاز شد. با تشکیل پرونده قضایی، ماموران به تحقیق از شاهدان حادثه پرداختند و متوجه شدند، دو مرد جوان به سرنشینان یک موتورسیکلت که زن و مردی جوان بودند، با چماق حمله کرده‌اند. در همین موقع مرد دیگری به قصد کمک آنها به سمتشان رفته بود که او نیز با حمله 2 مهاجم زخمی و بی‌هوش شده است. با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه چهره‌نگاری رایانه‌ای از دو مهاجم فراری صورت گرفت و تحقیقات در این زمینه ادامه پیدا کرد.
در پی این حادثه یکی از مردان مصدوم به بیمارستانی در تهران منتقل شد اما بر اثر صدمات وارده و خونریزی جانش را از دست داد. با مرگ مرد جوان روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و دو زخمی دیگر که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، زنده ماندند.
در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، یکی از دو متهم فراری برای خانواده مقتول ایجاد مزاحمت می‌کرده و قصد داشته است برادر کوچک مقتول را به سمت بزهکاری بکشاند که موفق نشده و روز حادثه با سد کردن راه اعضای این خانواده، به آنها حمله‌ور شده است.
با مشخص شدن این موضوع، ماموران، پاتوق‌های احتمالی متهمان فراری را تحت نظر گرفتند تا این‌که 2 روز پیش یکی از آنها که عامل اصلی حادثه بود، در جنوب شهر دستگیر شد. متهم به پلیس آگاهی ساوه منتقل و بازجویی شد.
متهم به قتل به پلیس گفت: با فریب پسران نوجوان، آنها را به سمت بزهکاری و سرقت سوق می‌دادم. چندی پیش پس از پرسه زدن در شهر برادر مقتول را دیدم و تصمیم گرفتم وی را به دام بیندازم. بنابراین چند بار پسر نوجوان را به رستوران و کافی‌شاپ دعوت کردم. برادرش یک روز به طور اتفاقی ما را با هم دید و پس از مشاجره با من خواست، دیگر به سراغ برادرش نروم. چند روز بعد دوباره مرا دید و با تهدید از من خواست از برادرش فاصله بگیرم و در غیر این صورت از من شکایت و مرا دچار دردسر می‌کند. از آن موقع نسبت به مرد جوان کینه به دل گرفتم و ماجرا را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم. سپس به مدت یک هفته رفت‌وآمدهای خانواده مرد جوان را تحت نظر گرفتیم تا این‌که روز حادثه وقتی او و همسرش از خانه خارج شدند، به آنها حمله کرده و من با چماقی که همراه داشتم آن دو را به شدت کتک زدم.
تحقیق در این زمینه ادامه دارد. 

 

دختر جوان فریب چرب‌زبانی خواستگار را خورد
روزنامه جام‌جم نوشت: خواستگار چرب‌زبان که با فریب دختر جوان 20 میلیون تومان از وی پول قرض گرفته و اموال خانه‌اش را سرقت کرده بود، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
چند روز پیش دختری جوان با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.
شاکی به بازپرس مومنی گفت: چند روزی برای سفر به شهرستان رفته بودم. در بازگشت به خانه متوجه شدم اثاثیه خانه به هم ریخته و کیف حاوی طلا، پول، مدرک هویتی، سند اوراق و سهام که در گاوصندوق قرار داشت، سرقت شده است.
با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و آغاز تحقیقات از همسایه‌های شاکی مشخص شد آنها در غیاب صاحبخانه مردی جوان را مشاهده کرده‌اند که وارد منزلش شده و نیمه‌شب در حالی که کیف زنانه‌ای در اختیار داشته سراسیمه محل را ترک کرده است.
با اطلاعات به دست آمده از همسایه‌های شاکی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری صورت گرفت. 
ماموران تصویر رایانه‌ای را به شاکی نشان دادند که وی به محض رویت تصویر وی را شناخت و گفت تصویر متعلق به همان مردی است که قرار بوده با هم ازدواج کنند. در حالی که جوان خواستگار به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس بود، روز گذشته شاکی با حضور در پلیس آگاهی از خواستگارش شکایت کرد.
شاکی به پلیس گفت: چند روز پیش از سرقت اموال خانه‌مان، مرد خواستگار با چرب‌زبانی 20 میلیون تومان از من پول قرض گرفت و قرار شد در بازگشت از سفرم با من ملاقات کند و پول را پس ‌دهد. با تلفن همراهش تماس گرفتم اما خاموش بود و دریافتم وی به طرز مرموزی ناپدید شده است. در جستجوی جوان خواستگار بودم که با من تلفنی تماس گرفت و گفت بدهی 20 میلیونی‌ام را پس نمی‌دهد و اگر پیگیر پرونده شوم، دیگر اموال خانه‌مان را نیز سرقت خواهد کرد. 
بنابر این گزارش، جوان خواستگار به اتهام سرقت اموال خانه شاکی تحت تعقیب قرار گرفت. تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.  

 

بازسازی صحنه‌قتل‌« مهسا»پشت در‌بسته  
روزنامه وطن امروز نوشت: عامل جنایت عشقی در پل مدیریت که با قتل «مهسا» جنجال‌آفرینی کرد در چهاردیواری بسته پلیس آ‌گاهی تهران به بازسازی صحنه قتل هولناک پرداخت. این در حالی است که تصور می‌شد این اقدام علمی پلیسی روی پل مدیریت صورت گیرد.
ساعت 14 و 30 دقیقه بعدازظهر چهارشنبه 15 تیرماه سال‌جاری جنایتی هولناک سایه وحشت را به دل مردم انداخت و در آن پسری عاشق‌پیشه با حمله به دختر دانشجو و در برابر دیدگان زنان و مردان زیادی وی را کشت. در حالی که صحنه این قتل از سوی رهگذران فیلمبرداری می‌شد گروهی دلسوز با دیدن فرار قاتل نقابدار وی را محاصره کرده و با به جان خریدن خطر اصابت ضربات چاقو، وی را دستگیر کردند. 
«مهسا امین‌فروغی» دانشجوی 22 ساله رشته ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی هنوز به بیمارستان نرسیده بود که به کام مرگ فرو رفت و دوستش به نام «مرضیه» که با ضربات چاقو دستانش زخمی شده بود تحت درمان قرار گرفت.
وقتی مشخص شد قاتل، هم‌دانشگاهی مهسا بوده است و همه شنیدند «کوشا.پ» دست به این جنایت زده است باور نکردند چرا که وی پسری گوشه‌گیر و آرام بود. 
کوشا که خودش نیز زخمی شده بود پس از پانسمان زخم‌هایش تحت تحقیق گرفته شد و گفت: «علاقه من به مهسا یکطرفه بود. او نه‌تنها من را از خود می‌راند بلکه با نیشخندها و متلک‌پرانی‌هایش اذیتم می‌کرد، عشق من پاک بود و وقتی فهمیدم آینده‌ای در این فضا ندارم برای رهایی از عقده‌ام تصمیم گرفتم مهسا را کشته و سپس خودم را از بین ببرم». 
کوشا، خیلی ناامید بود حتی در زمینه آینده‌اش هیچ امیدی برای خود نمی‌دید و افسوس می‌خورد که چرا تن به وسوسه شیطان در قتل داده است.  
بازسازی صحنه قتل در محوطه آگاهی 
با دستور بازپرس رسولی از شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران، کوشا تحت بررسی‌های روانشناسانه قرار گرفت و پزشکی قانونی سلامت روانی وی را تایید کرد. 
بدین ترتیب «قاتل مهسا» در رویه خاص پرونده که قرار است خارج از نوبت تحت رسیدگی‌های پلیسی و قضایی قرار گیرد، به شاخه بازسازی صحنه قتل رسید. برخلاف تصور که باید کوشا به بالای پل مکانیزه در پل مدیریت انتقال می‌یافت و در برابر دوربین فیلمبرداری و عکاسی تشخیص هویت پلیس جزئیات قتل مهسا را به تصویر می‌کشید، کارآگاهان جنایی تصمیم گرفتند چگونگی این جنایت جنجالی را در چهاردیواری پلیس آگاهی بازسازی و فیلمبرداری کنند. 
کوشا در محوطه آگاهی نشان داد که چگونه با تعقیب مهسا و مرضیه از دانشگاه تا پل مدیریت وقتی آنها از پله‌های پل مکانیزه بالا رفتند موتورش را در گوشه‌ای پارک کرده و با بستن پارچه‌ای سفید و سیاه به صورتش دنبالشان رفته و به سمت آن دو حمله کرده است. 
عامل جنایت که بغض داشت و از یادآوری صحنه قتل وحشت‌زده شده و دستانش می‌لرزید در برابر دوربین‌های پلیس گفت: «مهسا فرصت نکرد التماس کند. مرتب به وی ضربه می‌زدم. مرضیه که با زدن ضربات چاقو به دستانش در گوشه‌ای روی زمین افتاده بود مرتب داد می‌زد و کمک می‌خواست. وقتی مطمئن شدم مهسا دیگر زنده نمی‌ماند بلند شدم و به سمت موتورم دویدم که مردم سر رسیدند. خواستم با چاقو آنها را بترسانم اما نشد. وقتی درگیر شدیم چاقو به دست خودم فرو رفت و زخمی شدم». 
پس از این بازسازی که خیلی سریع صورت گرفت، مراحل تحقیق پلیسی و قضایی خاتمه یافت. بنا به این گزارش، به نظر می‌رسد به زودی قرار مجرمیت و کیفرخواست این قاتل صادر شده و وی از سوی 5 قاضی دادگاه کیفری استان تهران به صورت فوق‌العاده محاکمه شود تا خیلی زود به سزای اقدام هولناکش برسد. 

 

عامل قتل زن ۱۹ ساله در مشهد دستگیر شد
روزنامه خراسان نوشت: جوان ۲۵ ساله ای که زن ۱۹ ساله را در مشهد به قتل رسانده بود پس از ۴ ماه تلاش توسط ماموران تجسس کلانتری طبرسی شمالی دستگیر شد.
اسفندماه سال گذشته، زن جوانی در زیرزمین منزل مسکونی اش واقع در خیابان فروزانفرشمالی با دو ضربه چاقو به قتل رسید و عامل جنایت نیز از محل حادثه گریخت.
با حضور قاضی صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد) و ماموران انتظامی در محل حادثه تحقیقات در این باره آغاز شد تا این که ظهر روز گذشته ماموران تجسس کلانتری دریافتند که متهم به قتل فراری در یک منزل مجردی واقع در منطقه بازه شیخ مشهد مخفی شده است. بنابراین به دستور سرگرد تقی زاده (رئیس کلانتری طبرسی شمالی)، تیمی از ماموران کلانتری به سرپرستی سروان رحیمی برای دستگیری متهم اعزام شدند. آنان در یک عملیات غافلگیرانه این جوان ۲۵ ساله را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
وی در بازجویی ها به قتل زن ۱۹ ساله اعتراف کرد.

 

حمله 4 دزد به زن تنها در شمال تهران 
روزنامه جام‌جم نوشت: 4 سارق که با تعقیب یک زن میانسال از صرافی در شمال تهران به او حمله کرده و 14 میلیون تومان پول او را سرقت کرده‌اند، تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفتند.
 چند روز پیش زنی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از حمله 4 دزد در شمال تهران و سرقت 7 هزار یورو و 4 میلیون تومان پول نقدی که همراه داشت، خبر داد.
در پی این تماس ماموران کلانتری 163 ولنجک با حضور در محل پرونده‌ای را تشکیل و موضوع با دستور دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی برای تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد. زن مالباخته در مرحله بعدی از تحقیقات به ماموران پلیس آگاهی گفت: زمانی که با ورود به یک صرافی 7 هزار یورو خریداری کردم، در منطقه زعفرانیه پس از پیاده شدن از تاکسی سرنشینان 2 دستگاه موتورسیکلت به من حمله کرده و با سرقت 7 هزار یورو و 4 میلیون تومان پول که همراه داشتم، متواری شدند. 
در پی این اظهارات ماموران با حضور در صرافی و بررسی دوربین مداربسته موفق به شناسایی یکی از سارقان شدند که مالباخته را از ابتدای حضور در این محل تحت‌نظر قرار داده بود و پس از ترک صرافی از سوی مالباخته، این فرد نیز به دنبال وی محل را ترک کرده است.با شناسایی این فرد و مشاهده تصویر از سوی مالباخته، وی او را یکی از سارقان معرفی کرد.
سرهنگ اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در این باره گفت: با گزارش موضوع به دادیار رضوانفر در دادسرای جنایی، وی دستور چاپ تصویر متهم تحت تعقیب را بدون پوشاندن چهره صادر کرد. از مردم درخواست می‌شود در صورت شناسایی متهم موضوع را با تلفن 22292013 و 21868298 به پلیس آگاهی اطلاع دهند.   

mojrem

56282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهتاب IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    2 0
    چی به سر مردم ما اومده که با موبایل از صحنه مرگ دختر جوان فیلم میگیرن ولی به طرف اون مرد بی رحم حمله نمی کنن
  • مریم IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    مهتاب خانوم درست میگی ولی اینو در نظر داشته باش خیلی از اتفاقات توسط نیروی... تکذیب می شه لابد هدف اونایی که فیلم می گیرن اینه نشون بدن این اتفاق افتاده.
  • عباس US ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    1 0
    فكرنميكنيد قتلها زياد شده اعدام كارساز نيست بر فرض مثال اين هم مثل بقيه اعدام كردند چي ميشه بدتر هم ميشه
  • سلما IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 0
    واقعا دردناکه این وقایع وقتی شرم وحیا از بین بره همین میشه
  • حسن IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 2
    از قضات محترم تقاضا دارم این عاشق گرگ صفت را با حکم سنگسار به زندگیش خاتمه دهید
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 1
    وقتي بسيج به حاشيه رونده بشه و همه چيز بشه نيروي انتظامي از اين بهتر نميشه البته بسيجي به هر كي كه كارت داره نميگنا به هر كي كه انسانيت داره ميگن.
  • حسين IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    1 0
    خاک بر سر اون بي غيرتهايي که به جاي کمک به اونها فيلم ميگيرند از صحنه خاک تو سرشون
  • بدون نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۴
    1 0
    این اتفاق افتاد ،بعد از اینم از این اتفاق ها خواهد افتاد باید ریشه یابی یشن این معضلات تو جامعه ما . پرخاشگری و تحمل نظر مخالف نداشتن تبدیل به یه بیماری شده تو جامعه
  • خربزه IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 1
    بدک نبید........... هاهاهاها
  • الميرا IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    من درتعجبم پسره ميدونسته مهساازدواج كرده بوده پس چراميگه ازعشق بوده؟نهايتش اين بودكه فكرزناي نامشروع بااون دختربه سرش ميزدنه قتلش.مطمينم قضيه يه چيزديگست...اينايي كه ميگه فيلمه.شايدچون تمام دختراي دانشگاه بهش جواب ردميدادندكينه به دل گرفته.به هرحال دخترادوست ندارن كه مردآيندشون يكي ديگه رو قبل ازاوناپسندكرده باشه
  • ننه دلاور IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    1 0
    کی گفته مهسا ازدواج کرده بود؟؟!! قاتل تو مصاحبه های قبلی گفته این دختر خیلی پاک بود و نه با من نه با مرد دیگه ای رابطه نداشت و پای مردی وسط نبود. شایعه ی ازدواج از کجا پیدا شد؟
  • الي21ساله IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    تواعترافات اوليه اش گفته بودازدواج كرده بوده امامثل اينكه دروغ گفته بوده منم خونده بودم.دخترپاك بوده قبول اماهيچكس به دخترموردعلاقش كه پاك باشه حمله نميكنه مگررقيب عشقي داشته باشه ياقضيش يه چيزديگست كه كوشاهنوزاعتراف نكرده
  • میلاد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    1 0
    من کار پسررو تایید نمیکنم اما عامل قتل خود دختر بوده،خود دختره با کاراش با سر کار گذاشتنو پوزخند زدنو متلک گفتن قتل خودشو طراحی کرد
  • ناشناس IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    3 1
    تاسف باره.....یه وقتایی برای خودم میترسم چون منم یه دخترم ...من از مرد ایرانی میترسم...من از مردمم میترسم ...از کوشاهای دیگه میترسم...