استاندار کرمانشاه: ارتباط صنعت، دانشگاه و دولت در کرمانشاه برای تحقق شعار سال تقویت می‌شود

استاندار کرمانشاه از شروع فعالیت ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در کرمانشاه خبر داد و گفت: با تقویت رابطه صنعت، دانشگاه و دولت و حمایت و هدایت شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید محصولات رقابت پذیر، ایجاد اشتغالزایی پایدار و تحقق شعار سال خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمانشاه؛ بهمن امیری مقدم روز پنجشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی و عملیات توسعه اقتصاد دانش بنیان که با حضور مدیران مراکز دانشگاهی، فعالان بخش خصوصی و دستگاه های دولتی در سرسرای شهدای دولت استانداری تشکیل شد، افزود: تقویت رابطه صنعت، دانشگاه و دولت برای نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان ضرورت دارد و این ستاد باید ضمن تسهیل گری و انجام هماهنگی های لازم زمینه تحقق این مطلوب را فراهم نماید.

وی اظهار کرد: همه ادارات موظف هستند با پارک علم و فناوری به عنوان دبیرخانه همکاری لازم را داشته و حمایت ویژه ای از کسب و کارهای دانش محور و ایده های نوآورانه و خلاقانه در عرصه تولید داشته باشند.

امیری مقدم خاطرنشان ساخت: در مسیر تحقق شعال سال ضمن تداوم حمایت های اثر بخش از فعالان عرصه اقتصاد دانش بنیان نیازمند هماهنگی و هم افزایی مطلوب هستیم و هماهنگی دستگاه های اجرایی باید برای آینده تداوم بخش باشد.

روند جذب سرمایه گذاری در کرمانشاه باید تسهیل شود

نماینده عالی دولت در استان گفت: رهبری بارها به نقش محوری تولید و حرکت برای آسایش اقتصادی ملت و پیشرفت ایران اسلامی تأکید داشته اند؛ پس تکلیف داریم ضمن شناسایی موانع توسعه کسب و کارهای دانش بنیان، ضعف ها و نقاط قوت همزمان برای برای رفع موانع تولید، ایجاد رونق در بخش تولید و تسهیل کار سرمایه گذاران تلاش شبانه روزی کنیم و در مسیر حل مشکل بیکاری کرمانشاه کوششی چشمگیر و اثربخش داشته باشیم.

امیری مقدم گفت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می‌کنیم یعنی اینکه دانش و فناوری را در همه عرصه های تولید و خدمات بکار بگیریم تا شاهد افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و رونق تولید باشیم و این یعنی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که مورد تأکید است.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف هستند برای تحقق شعار سال که یک راهبرد اساسی و کلید حل مشکلات اقتصادی است از شرکت‌های دانش بنیان به صورت واقعی و در میدان عمل حمایت نمایند و از هرگونه کار تزئینی و شعاری دوری کنند.

امیری‌مقدم به بیانات امید بخش و مسوولیت آفرین رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه ایشان در یک دهه اخیر به مقوله تولید اشاره کرد و گفت: در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برای اشتغال آفرینی پایدار باید به دنبال افزایش واقعی شرکت‌های دانش بنیان باشیم و از هرگونه تلاش شعاری دوری شود.

تلاش های دولت امید در مردم ایجاد کرده است

استاندار کرمانشاه ضمن با بیان اینکه با کار جهادی و تلاش شبانه روزی دولت بارقه ای امیدی در دل مردم ایجاد شده است؛ اظهار داشت: با مشارکت مردم و در دولت مردمی برای تحقق اهداف تلاش خواهیم کرد و در کنار مردم هستیم.

امیری مقدم خاطرنشان ساخت: کم کاری را نخواهم پذیرفت اینجا میدان عمل و تلاش شبانه روزی است و با ایجاد یکپارچگی در حمایت از شرکت های دانش بنیان در مسیر ایجاد اشتغال حرکت خواهیم کرد.

وی اقتصاد دانش بنیان را پایه و اساس اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با تقویت خودباوری، خوداتکایی و حمایت از توان داخلی می توانیم مشکلات حل کنیم و برای تحقق شعار سال به همه دستگاه های اجرایی اعلام می کنیم که شاخص سنجش و ارزیابی شما اقدامات دانش‌بنیان است و باید در ادارات و دستگاه های اجرایی کمیته تحقق شعار سال تشکیل شود.

استاندار کرمانشاه انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در سال جاری را در اولویت دانست و بیان داشت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر چگونگی عملکرد دستگاه اجرایی نظارت خواهد کرد و دبیرخانه نیز موظف به بررسی مصوبات جلسات و گزارش کار اعضا است.

امیری مقدم تصریح کرد: حوزه اقتصادی باید نظارت کند که توزیع منابع و تسهیلات برای اشتغال پایدار هدفمند و واقعی باشد و باید رصد و نظارت شود و به صورت عملی این مهم محقق شود.

وی تشکیل این ستاد راهبردی و عملیاتی را برای هدایت، حمایت و نظارت بر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان راهبری موثر و بسیار کلیدی و کاربردی برای رفع مشکلات اقتصادی استان است و باید به صورت عملیاتی اقدام کنیم تا خروجی های مطلوبی را داشته باشیم و تأکید می کنیم برای این ساختار که بخش هماهنگی و اجرایی؛ جامعه دانشگاهی، بخش خصوصی و دولت پای کار باشند.

تدوین نقشه راه برای تحقق شعار سال

استاندار کرمانشاه از تدوین نقشه راه برای عملیاتی شدن و اجرای برنامه ها در مسیر تحقق شعار سال خبر داد و گفت: ضمن ارتقای جایگاه استان به لحاظ ارزیابی کمی و کیفی در حوزه اقتصاد دانش بنیان از تجارب استان های موفق استفاده کنیم و برای افزایش سهم فناوری و تولیدات دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه های جامعی را تدوین کرده ایم که سبب کاهش هزینه های تولید، رقابت پذیر شدن محصولات و افزایش بهره وری نیز می شود.

وی در ادامه به تشریح ۲۴ مورد از وظایف این ستاد راهبردی و عملیاتی برای تحقق شعار سال پرداخت و افزود: در این ستاد تکالیف دستگاهی مشخص می شود و همه دانشگاه ها نیز بر اساس وظایف باید فعالانه حضور داشته باشند و علمی تر کار کنند.

وی خطاب به مسوولان پارک علم و فناوری گفت: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری امسال باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با حمایت و هدایت شرکت ها و کسب و کارهای نوپا می توان مسیر تجاری سازی ایده ها و ورود محصولات به بازار را تسهیل کرد تا این حمایت سبب تقویت شرکت و رسیدن به تولید انبوه شود.

وی توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =