هشدار مسکو به غرب: ارسال سلاح به اوکراین تبعات خطرناک دارد

ایرنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست روز جمعه نوشت که روسیه در باره پیامدهای خطرناک و غیرقابل پیش بینی ادامه تحویل سلاح به اوکراین، به آمریکا و غرب هشدار داده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از متن یادداشت سیاسی روسیه، افزود: ما از ایالات متحده و هم پیمانانش می خواهیم که تسلیح غیرمسئولانه اوکراین را متوقف کنند، زیرا که پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت منطقه و جهان دارد.

شبکه خبری راشاتودی نوشت: مسکو به مداخله غرب در اوکراین پاسخ خواهد داد و در این راستا تسلیحات ارسال شده ناتو به خاک اوکراین را اهداف مشروع نظامی قلمداد خواهد کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه با این هشدار اعلام کرد؛ روسیه کاروان های تحویل تسلیحات نظامی از سوی کشورهای عضو ناتو به اوکراین را به محض ورود به خاک این کشور، به عنوان اهداف مشروع نظامی قلمداد و هدف قرار خواهد داد.

ریابکوف تصریح کرد که هدف مسکو در حال حاضر این است که برای واشنگتن و دیگر متحدانش کاملاً روشن سازد که روسیه از روش‌های شدید در پاسخ به تلاش‌ها برای مهار ارتش روسیه در اوکراین استفاده خواهد کرد.

تارنمای خبری راشاتودی در ادامه افزود: وزارت دفاع روسیه طی روزهای گذشته اعلام کرد که تاکنون چهار آتشبار سامانه ضدهوایی اس-۳۰۰ را که احتمالا از کشور اسلواکی به اوکراین اهدا شده بود هدف قرار داده و نابود ساخته است.

روسیه در پی تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو و نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی خود از سوی غرب، پنج اسفندماه ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، پس از آن ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین علنا اعلام کرد که کی یف قصد پیوستن به ناتو را ندارد.

کرملین گسترش ناتو به سوی مرزهای غربی خود را یک عامل نگران کننده امنیتی خوانده و خواستار توقف گسترش ناتو به سمت اروپای شرقی شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلان کرد که کشورش ۸۰۰ میلیون دلار دیگر سلاح، مهمات و سایر کمک های امنیتی به اوکراین تحویل خواهد داد که شامل سامانه ها، تجهیزات و گلوله توپخانه و نفربرهای زرهی است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتش اوکراین از تسلیحاتی که در اختیارش قرار می دهیم، به خوبی استفاده می کند، اظهار داشت در حالی که روسیه برای تشدید حملات خود در منطقه دونباس آماده می‌شود، ایالات متحده آمریکا به ارائه قابلیت‌های مورد نیاز اوکراین جهت دفاع از خود ادامه خواهد داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =