نامه‌ای به رئیس‌جمهور: هورالعظیم را برای استخراج نفت خشک نکنید

ایلنا نوشت: گروهی از مردم کشور با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت خواسته‌اند خشکاندن تالاب هورالعظیم به بهانه استخراج نفت متوقف شود.

در متن این کارزار که تا امروز بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر آن را امضا کرده‌اند، آمده است:

جناب آقای رئیسی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

همان‌گونه که مستحضرید چندی است ریزگردها مهمان ناخوانده کشور شده است، مخصوصاً در خوزستان و نوار غربی حاشیه تالاب هورالعظیم. شرکت نفت سال‌ها پیش با هدف استخراج ارزان‌تر نفت و بدون توجه به عواقب و اثرات زیست‌محیطی، اقدام به خشکاندن تالاب هورالعظیم و عملیات حفاری در بستر خشک تالاب هورالعظیم نموده است.

هم‌زمان با این اقدام، علاوه بر آسیب جدی به تالاب هورالعظیم، این بخش تبدیل به یکی از کانون‌های ریزگرد داخلی شده است. لذا خواستار توقف خشکاندن تالاب هورالعظیم به بهانه استخراج نفت هستیم. اگر قرار است استخراج نفت از منابع مشترک صورت گیرد بایستی در محیط آبی و با حفظ حقابه تالاب هورالعظیم انجام شود.

گرد و غبار و آلودگی ناشی از تخریب‌های بی‌حد و حصر شرکت نفت، ادامه زندگی را برای همگان مشکل کرده است. این خشکاندن علاوه بر تأثیر بر آب و هوا و حتی میزان بارش‌ها در ارتفاعات زاگرس و تهدید جریان دائمی رودخانه‌ها، بر بهداشت عمومی و سطح سلامت جامعه و همچنین محیط زیست ارزشمند منطقه نیز مؤثر است و تبعات امنیتی و اقتصادی منفی را به طور مستقیم و غیرمستقیم برای کشور ایجاد نموده است. برای پایداری کشور باید عملکرد شرکت نفت اصلاح گردد.

با تقدیم احترام

بیشتر بخوانید:

پروژه پتروشیمی میانکاله متوقف شد

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 1
    هوا نداریم