سطح زیر کشت گلخانه‌های استان چهارمحال وبختیاری  باید تا ۴ سال آینده به ۵۰۰ هکتار برسد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید هدف‌گذاری برای توسعه گلخانه‌ها تا سطح ۵۰۰ هکتار تا چهار سال آینده در استان صورت بگیرد، محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در این حوزه وجود ندارد

غلامعلی حیدری ۲۸ فروردین‌ماه در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها باتوجه به محدودیت منابع آبی و اشتغال بالا در این حوزه باید در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار بگیرد، اظهار کرد: موانع پیش‌روی احداث و توسعه گلخانه‌ها باید برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: وزیر جهاد کشاورزی خواستار افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها در این استان تا ۵۰۰ هکتار در چهار سال آینده شد و این وزراتخانه حمایت‌های لازم را در این راستا انجام می‌دهد، در پرداخت تسهیلات برای احداث گلخانه محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران به چهارمحال و بختیاری تسهیل شود، توضیح داد: بروکراسی اداری موجب می‌شود تا سرمایه‌گذار رغبت چندانی به سرمایه‌گذاری نداشته باشد، باید هدف‌گذاری برای توسعه گلخانه‌ها تا سطح ۵۰۰ هکتار تا چهار سال آینده در استان صورت بگیرد.

حیدری با بیان اینکه تسهیلات خوبی در سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر نیاز باشد می‌توان این اعتبارات را افزایش داد، باید محدودیت‌ها برای جذب این اعتبارات رفع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید بانک‌ها نهایت همکاری را در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا داشته باشند و در خصوص ضمانت‌های بانکی سخت‌گیری نداشته باشند، قوانین باید مجدد بررسی شود، همچنین منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات در سال ۱۴۰۱ مشخص شود.

وی عنوان کرد: املاک مازاد بانک‌ها نیز برای تامین منابع مالی مشخص شود، همچنین در کنار بانک‌ها، سهمیه ادارات برای فروش املاک مازاد مشخص شود، بانک‌ها می‌توانند در پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته باشند.

حیدری بیان کرد: مسئولان محدودیت‌های ایجاد زیرساخت در طرح‌های سرمایه‌گذاری را احصا کنند تا بتوان برای رفع آن‌ها در جلسه‌ای برنامه‌ریزی کرد، این موانع باید در اسرع وقت برطرف شود

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =