۱۸ نفر
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
معضل جدید بایدن و متحدان برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور بایدن و متحدان با معضل جدیدی در تصمیم گیری مبنی بر اینکه تا چه حد می‌توانند اوکراین را مسلح کنند، روبرو شده‌اند؛ چراکه روسیه سیگنال منفی داده که ممکن است اقدامات تهاجمی‌تری برای توقف جریان ارسال تسلیحات ناتو و آمریکا انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، ارتش اوکراین با رد تسلیم شدن در ماریوپول باعث نگرانی از شدت گرفتن جنگ در دونباس شدند.

با شدیدتر شدن نبرد، بحث مهمات اوکراین و تمام شدن آن مطرح شده و زلنسکی تلاش کرده تا با فشار بر متحدان حمایت بیشتری را کسب کند.

وی هشدار داده است در صورتی که پوتین دونباس را تصرف کند، دوباره به کی یف حمله کرده و تلاش کند تا پایتخت و کل اوکراین را بگیرد.

وقتی مجری سی ان ان از زلنسکی درباره اینکه کمک 800 میلیون دلاری آمریکا کافی است، پرسید؛ وی پاسخ داد ما نیاز بیشتری داریم.

اگر چه آمریکا از ارسال 18 ارابه توپ 155 میلیمتری و 40 هزار گلوله توپ خبر داد اما یک مقام دفاعی آمریکا معتقد است با شدت گرفتن نبرد این مهمات در چند روز به پایان می‌رسد و نیاز مجددی به تسلیحات بیشتر خواهد بود.

به گفته «بن هاجز» ژنرال بازنشسته آمریکایی آنچه اوکراینی‌ها به آن نیاز دارند آتش دوربرد، انواع موشک، توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین است که می‌توانند سیستم‌های دشمن را که باعث آسیب به شهرهای اوکراینی می‌شود، منهدم سازند.

وی روی دو هفته فرصت طلایی تاکید کرد که منجر به تقویت اوکراین در برابر روسیه خواهد شد.

یکی از چالش‌های مهم آمریکا و متحدان تاکنون این بوده که تعیین کنند خط قرمز پوتین کجایت و تا چه حد می‌توانند کمک نظامی کنند.

هفته گذشته هنگام ارسال بسته 800 میلیون دلاری کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، روسیه در یادداشتی دیپلماتیک هشدار داد در صورت ادامه روند ارسال تسلیحات سنگین، عواقب غیرقابل پیش بینی در انتظار آنها خواهد بود.

کارشناسان نظامی می‌گویند تفسیر این حرف به معنای هدف قراردادن کاروان‌های تدارکاتی آمریکا و ناتو توسط روسیه است.

پوتین فکر می‌کند جنگ برای تضمین امنیت روسیه ضروری است و به جامعه جهانی اعتمادی ندارد.

صدراعظم اتریش به NBC گفت پوتین اوکراینی‌ها را به خاطر نسل کشی در دونباس مقصر می‌داند و در دنیای خود غوطه ور شده اما می‌داند در اوکراین چه می‌گذرد.

از آن سو، زلنسکی تلاش دارد تا رهبران جهان را متقاعد کند تا مشارکت بیشتری داشته باشند.

به همین خاطر هشدار داد روسیه از سلاح هسته‌ای تاکتیکی استفاده خواهد کرد و نسبت به جان انسان‌ها بی تفاوت است.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1622853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =