کوهکن: همین الان انتخابات باشد رئیسی آرای بیشتری می‌آورد / نظرسنجی ها می گوید محبوبیت او کم نشده

نامه نیوز نوشت:فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر همین الان انتخاباتی برگزار شود، آقای رئیسی نه تنها از سال گذشته رأی کمتری نمی آورد بلکه آرای بالاتری نیز کسب می کند. نتایج نظرسنجی ها نیز همین را می گوید که محبوبیت آقای رئیسی کم نشده است.

انتقادها به دولت درباره گرانی ها روز به روز بیشتر می شود و به نظر می رسد کاسه صبر سیدابراهیم رئیسی نیز مقابل انتقادها در حال لبریز شدن است. او اخیرا گلایه از مجلس کرد و گفت «لازم است نمایندگان نسبت به الزامات و فرآیندهای امور اجرایی توجه داشته باشند. اگر وزیری بخاطر برخی سخنان روحیه خود را از دست بدهد، آن وزیر نمی‌تواند فعالیت مؤثری داشته باشد.»

‌محسن کوهکن درباره بالاگرفتن انتقاد نمایندگان مجلس از عملکرد اقتصادی دولت گفت: انتقادها به دولت درباره گرانی‌ها قابل کتمان نیست. معتقدم خلایی بین دولت و مجلس دیده می شود و برای حل این موضوع باید همکاری خوبی بین دو قوه شکل بگیرد تا حداقل روشن شود که دلایل گرانی به چه عواملی بر می گردد.

وی مسائل اقتصادی را پیچیده خواند و افزود: خیلی ساده نگری است که فکر کنیم با برکناری یا استیضاح یک یا دو وزیر موضوع اقتصادی مدنظرمان حل می شود. اگر در جلسات مشترک بین دولت و مجلس مسائل ریشه یابی شوند و نمایندگان مجلس و دولتی ها بنا را بر همکاری بگذارند، معتقدم نیمی از مشکلات قابل حل است، حالا اگر بعد از آن مشخص شد ضعفی در حوزه مدیریت، نظارت، برنامه ریزی یا اجرا وجود دارد، مجلس بهتر می تواند با موضوع برخورد کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره خسته شدن دولت از سیل انتقادها یادآور شد: چنین برداشتی را ندارم، دولتی که برای سفرهای استانی اش ایام تعطیل را انتخاب می کند، نمی توان به آن «دولت خسته» گفت، این تعبیر برای توصیف دولت قبلی به کار می رفت و برای این مسئله هم ادله وجود داشت.

همین الان انتخابات باشد رئیسی آرای بیشتری می‌آورد

بیشتر بخوانید:

وی افزود: وقتی به تجارب گذشته نگاه کنیم، معمولا رئیس جمهور وقت در چهار سال نخست مسئولیتش توپ را به عملکرد دولت قبل خود می بست اما آقای رئیسی این کار را نکرد و نگفت «ویرانه یا خزانه خالی تحویل گرفته است» بلکه گفت «ما می توانیم»، اگر هم گاهی او به موضوعاتی اشاره می کند خیلی رقیق از کنار آن رد می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در گذشته شاهد بودیم که برخی روسای جمهور در مقابل انتقادها کم طاقت می شدند و تعابیر تندی را در توصیف منتقدان خود استفاده می کردند اما این روزها حجم انتقادها را به دولت سیزدهم مشاهده می کنیم و حتی گاهی اوقات انتقادها از چارچوب ادب نیز خارج می شوند، با این وجود آقای رئیسی تا به حال زبان به پاسخ نگشوده و مثلا نگفته «منتقدان به بهشت یا جهنم بروند».

کوهکن درباره میزان محبوبیت سیدابراهیم رئیسی بعد گذشت ۹ ماه از دوره ریاست جمهور گفت: در شرایط فعلی اگر به میان توده مردم برویم کسی در صداقت و تلاش آقای رئیسی شک و تردیدی ندارد بنابراین اگر همین الان انتخاباتی برگزار شود، آقای رئیسی نه تنها از سال گذشته رأی کمتری نمی آورد بلکه آرای بالاتری نیز کسب می کند. نتایج نظرسنجی ها نیز همین را می گوید که محبوبیت آقای رئیسی کم نشده است.

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =