موضع سفیر ایران موردپسند شریعتمداری قرار نگرفت /  اصرار دوباره کیهان برای بستن تنگه هرمز روی کره ای ها

در پی سرمقاله حسین شریعتمداری درباره ضرورت بستن تنگه هرمز روی کشتی های کره جنوبی با هدف دریافت طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از «سئول» و احضار سفیر کشورمان از سوی مقامات کره جنوبی بایت این مطلب ، کیهان نوشت :

خبرگزاری «یونهاپ» گزارش داده است که «معاون وزیر خارجه کُره، خطاب به سعید بادامچی شبستری سفیر ایران، مراتب نگرانی سئول را اعلام کرده است و آقای بادامچی نیز در پاسخ ابراز داشته است که مطلب روزنامه مذکور، در راستای موضع رسمی تهران نیست»!
با توجه به واکنش سفیر محترم ایران به اعتراض سئول جای این سؤال است که موضع جمهوری اسلامی در این باره چیست؟!
باید از کره جنوبی پرسید به چه علت از پرداخت بدهی ۷ میلیارد دلاری خود به ایران خودداری می‌کند؟ آیا در این زمینه از یک قانون بین‌المللی و لازم‌الاجرا تبعیت می‌کند؟! بدیهی است که در این خصوص هیچ قانون لازم‌الاجرایی وجود ندارد و کره جنوبی صرفاً از دستور من‌درآوردی آمریکا تحت عنوان «تحریم‌های ثانویه
و بالاخره انتظار آن است که مسئولان محترم جمهوری اسلامی با بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناورهایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند، از حق قانونی ایران اسلامی در تامین منافع ملی کشورمان دفاع کنند و مادام که کره جنوبی بدهی ۷ میلیارد دلاری خود و خسارت‌های ناشی از آن را پرداخت نکرده است به شناورهای آن اجازه عبور از تنگه هرمز را ندهیم.
موضع سفیر ایران موردپسند شریعتمداری قرار نگرفت /  اصرار دوباره کیهان برای بستن تنگه هرمز روی کره ای ها
بیشتر بخوانید :
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =