فداکاری های ارتش و سپاه نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است

جانشین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: سپاه بازوی صدور انقلاب و عامل ایجاد امنیت پایدار بر پایه توانمندی های داخلی و هم افزا با ارکان کشور در حوزه سازندگی و پیشگام در عرصه جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در گردهمایی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه استان، ۲۹فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامی داشت و گفت: فداکاری های ارتش مکتبی در کنار بسیجیان و سپاهیان، نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران است.

سردار علی افضلی افزود: امنیت ایران اسلامی که در دنیا بی نظیر است، مرهون فداکاری و ایثار و مجاهدت های رزمندگان و اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که از فرهنگ قرآنی ما گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی برای هرکاری که باید انجام داد یا نباید انجام داد، قاعده قرآنی و انسانی و اسلامی پیش بینی گردیده و عزت و اقتدار برای مؤمنین هم در قواعد قرآنی ذکر شده است.

سردار افضلی، رساندن انسان به کمال و سعادت را هدف اصلی حاکمیت اسلامی در جامعه بشری دانست و گفت: در فرهنگ قرآنی مهم ترین عامل قدرت، قوت ایمان، همدلی، وحدت، احسان، نیکوکاری و همه فضایل و کمالاتی است که در بین جوامع مختلف بشری جایگاه خاصی دارند

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح در نظام اسلام هم بر اساس فرهنگ قرآنی شکل گرفته اند و تمام قدرت و اقتدار آنها برپایه فضایل استوار می باشد و دژی مستحکم برای تأمین امنیت مردم و مایه عزت و سرافرازی دین هستند.

این مقام مسئول با اشاره به درپیش بودن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ۵۸، خاطرنشان کرد:سپاه با گردهم آمدن سربازان واقعی امام و انقلاب برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن شکل گرفت و توطئه های مختلف دشمنان را خنثی کرده است.

سردار افضلی گفت: رسالت و مأموریت های سپاه در عرصه های مختلف به اقتضای زمان تعریف می شود و متناسب با نیاز کشور و انقلاب است که این انقلاب برای زمینه سازی حرکت بزرگ جهانی بوجود آمده و به همین دلیل مأموریت و رسالت سپاه هم بسیار خطیر و سنگین می باشد.

وی افزود: مأموریت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه های سخت، نیمه سخت و نرم تعریف شده و باید از طریق جذب، آموزش و سازماندهی نیروها بویژه بسیج مردمی، آمادگی دائمی برای مقابله با توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: اگر امروز شاهد هجمه شدید دشمنان انقلاب اسلامی به ارکان انقلابی کشور و نهاد مقدس سپاه هستیم، به خاطر موفقیت در خنثی سازی فتنه های دشمنان است.

وی تضعیف وحدت و انسجام بین مردم و مسئولین را از اهداف دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ملت بزرگ ما در مقابله با تحریم و فشار اقتصادی به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) فرزندان رمضان و در بحبوبه تهدید نظامی و فتنه های سخت، فرزندان عاشورا هستند.

سردار افضلی، تأکید کرد: با توجه به استقامت ملت بزرگ ایران در صحنه های مختلف و وفاداری به آرمان های نظام و انقلاب، وظیفه مسئولین در خدمت رسانی بیشتر به مردم مضاعف است و باید با هم افزایی همه ارکان کشور، در راستای تحقق شعار سال و اقتصاد دانش بنیان تلاش شود.

وی جهاد تبیین را برای روشنگری و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و آگاه سازی نسل جوان ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و گفت: دشمن با جنگ ترکیبی که شامل موضوعات مختلف ازجمله؛ اقتصادی، روانی، رسانه ای، فرهنگی و... می باشد در دصدد درگیر کردن اذهان مردم است.

سردار افضلی افزود: ایجاد بازدارندگی دفاعی با مجاهدت دانشمندان جوان و نیروهای مسلح محقق شده و امروز علاوه بر کسب قدرت بازدارندگی به نقطه ای رسیده ایم که باید دشمنان ما قدرت بازدارندگی دفاعی خود را مقابل توانمندی های ما افزایش دهند.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، پاسخ به دشمنان انقلاب اسلامی ازجمله؛ موشک باران عین الاسد، اربیل و ... را مرهون مجاهدت پاسداران انقلاب اسلای در عرصه دفاع از انقلاب و آرمانهای ملت بزرگ ایران اسلامی دانست و گفت: در دنیای امروز هرکشوری که وابسته به بیگانگان باشد، مورد طمع و هدف قرار می گیرد و بیانگر نادرست بودن تفکری است که می گفت «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها».

وی در پایان اظهار کرد: امروز سپاه بازوی صدور انقلاب و عامل ایجاد امنیت پایدار بر پایه توانمندی های داخلی و هم افزا با ارکان کشور در حوزه سازندگی و پیشگام در عرصه جهاد تبیین است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =