۰ نفر
۲۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۳

روزنامه کیهان نوشت:

پس از حراج جنجالی و پنهان فرودگاه قدیم قشم، در یک عمل غیرمنتظره دیگر توسط سازمان منطقه آزاد این جزیره، زیستگاه پرندگان مهاجر و آبزیان نادر این منطقه نیز چوب حراج خورد.

ارزش واقعی این زیستگاه میزبان پرندگان مهاجر واقع در شهر درگهان از توابع جزیره قشم که متری چهار میلیون تومان برآورد شده بود، توسط منطقه آزاد این جزیره متری 120هزار تومان حراج شد.

صیادان و مردم بومی شهر درگهان که از ساخت و احداث منطقه جدید در محل کسب روزی خود به خشم آمده اند، نسبت به قرارداد واگذاری محل زیستگاه پرندگان فصلی و مهاجر و میگوهای سرتیز به بخش خصوصی اعتراض کردند و از مسئولان امر کمک خواستند. این در حالی است که سازمان منطقه آزاد قشم بدون درنظر گرفتن اهمیت زیست محیطی منطقه و حتی توجه به این نکته که ساخت و سازهای جدید مانع پیشرفت و رشد درختان حرا خواهد شد، در سواحل آن منطقه اقدام به واگذاری 35 هکتار زمین با جذابیت زیست محیطی کرده اند.

در این تفاهم نامه، بخش خصوصی به منطقه آزاد قشم متعهد شده است که پس از به سرانجام رساندن پروژه و جدول کشی مساحت 35هکتاری، نیمی از آن را به سازمان واگذار کند.

این در حالی است که پس از چاپ خبر حراجی مشکوک فرودگاه قدیم قشم در روزنامه مورخ 28/2/1390 کیهان و انتشار بازتاب آن در تمام رسانه های کشور و همچنین پخش آن در نوبت خبری 30:20 شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، دستور لغو قرار مذکور توسط سازمان بازرسی کل کشور صادر شد اما این عملیات اجرایی همچنان ادامه دارد.

از سویی دیگر، در راستای تخریب محیط زیست و جنگل های دلنواز حرا در قشم که طرح مطالعاتی گران قیمتی نیز جهت تکثیر اینگونه درختان در آنجا اجرا شده بود، هم اکنون همان محل نیز محل تخلیه نخاله های ساختمانی شده است و در اصل تمام بودجه صرف شده نیز در حال نابودی است.

47/217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    جزیره قشم یکی از آن مناطقی است که از لحاظ کحیط زیست من مشابهش را در هیچ کجا (تا آنجا که من دیده ام) ندیده ام. این جزیره را لطفا غارت نکنید و بگذارید تا فرزندان ما این طبیعت زیبا و بکر آن را ببینند و از زیبایی کشورشان حظ ببرند. قشم نباید به منطقه تجاری تبدیل شود.
  • خليل IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    كيهان خوابيده؟؟
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۲
    0 0
    شايد در راستاي طرح واگذاري هزار متريست! براي احداث باغ ويلا !