یک عضو نظام پزشکی: تامین سلامت مردم وظیفه دولت است

دکتر یاسر صالحی گفت: ۷۴درصد از هزینه درمان را بیمار و ۲۶درصد را بیمه پرداخت می کند، آیا این صحیح است؟ درحالی‌که براساس قانون این وظیفه دولت است که باید سلامت مردم را تامین کند.

به گزارش خبرآنلاین، یاسر صالحی، رئیس نظام پزشکی شهرستان نجف‌آباد درباره این‌که هزینه‌های درمان را چه‌کسی باید پرداخت کند گفت: «براساس قانون و براساس سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، دولت باید خدمات سلامت را به نحوی به مردم ارائه کند که به غیر از رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشند.»

وی ادامه داد: «ادعای من این است که براساس قانون این وظیفه دولت است که باید سلامت مردم را تامین کند، در این وضعیت اقتصادی یک کارگر حدود یک‌سوم حقوق خودش را به بیمه می‌دهد تا دغدغه‌ای نداشته باشد، اما الان یک بیمار چند درصد از هزینه ویزیت و دارو را خودش پرداخت می‌کند، یعنی پرداختی از جیب بیمار چقدر است؟ یک مثال می زنم. در سال ۱۴۰۰ دولت و شورای عالی بیمه ویزیت پزشک عمومی در بخش دولتی را ۱۹۴۰۰ تومان و در بخش خصوصی ۵۲۷۰۰ تومان اعلام کرد. در قانون گفته شده پرداختی از جیب بیمار باید ۳۰ درصد باشد و ۷۰ درصد را دولت باید پرداخت کند، اما دولت فقط در بخش دولتی این کار را انجام می‌دهد و در مراجعه بیمار به بخش خصوصی دولت ۷۰ درصد تعرفه دولتی را می‌دهد و ماباقی هزینه باید از جیب بیمار پرداخت شود، در نهایت ۷۴درصد از هزینه را بیمار و ۲۶درصد را بیمه پرداخت می کند، آیا این صحیح است؟»

متن کامل این گفت‌وگو را این‌جا بخوانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =