تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم لیالی قدر

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهار محال و بختیاری به تشریح مصوبات صد و چهاردهمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم لیالی قدر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی احمدی افزود: با عنایت به بروز رسانی جداول رنگ بندی وضعیت کرونایی متناسب با شرایط بیماری و سویه امیکرون در مصوبات یکصدو هشتمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: کلیه اعضا با مبنا قرار دادن مصوبات فوق الذکر با برگزاری مراسم لیالی قدر در سراسر کشور موافقت نمودند.

وی تصریح کرد: در شهرهای قرمز برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه و در شهرهای نارنجی: برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۵۰ درصد ظرفیت فضا و با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه مورد توافق می باشد.

دکتر احمدی گفت: در شهرهای زرد: برگزاری مراسم مذهبی در اماکن مسقف تا ۷۰ درصد ظرفیت فضا با رعایت فاصله اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه و شهرهای آبی نیز، مراسم مذهبی در اماکن مسقف با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه، کسانی که علایم سرماخوردگی دارند شب قدر در خانه شب زنده داری کنند افزود: همچنین به افرادی که حداقل دو دز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند نیز توصیه نمود، از حضور در مراسم عمومی احیای شب قدر خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: حتی با تزریق هر ۳ دز واکسن کرونا در صورت داشتن علایم تب و سرفه، از حضور در مساجد و مکان‌های عمومی احیای شب قدر خودداری و در خانه شب زنده داری و دعا کنید.

دکتر احمدی گفت: جهت پیشگیری از افزایش بار بیماری، رعایت دقیق پروتکل و شیوه نامه های بهداشتی از سوی متولیان و برگزار کنندگان مراسم احیا شب های قدر و شب زنده داران همچنان مورد تاکید است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، استفاده از ماسک، همراه داشتن وسایل شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و داشتن تهویه مناسب را از دیگر نکات حائز اهمیت در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مراسم احیای شب های پر فیض قدر برشمرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =