۶ نفر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
آیا بمب‌گذاری علیه مدارس شیعیان کار طالبان است؟

افزایش حمله به مراکز تجمع شیعیان در افغانستان این پرسش را در اذهان عمومی مطرح کرده است که آیا این انفجارها کار طالبان است؟

خبرهایی چون پیوستن "عبدالرحیم مسلم دوست" امیر داعش خراسان به طالبان، این گمانه زنی ها را تقویت می کند. یک بررسی مستقل در رابطه با عملکرد هشت ماهه طالبان پس از به دست گرفتن قدرت در کابل، نشان داد که آنان به هیچ یک از شعارها و تعهدات خود در قبال مردم افغانستان و جامعه بین المللی، عمل نکردند.
تشکیل دولت همه شمول نه تنها در حرف باقی ماند، بلکه طالبان همه نمادهای فارسی دری و دیگر اقوام این کشور را، از تشکیلات اداری و کشوری زدودند.

بر اساس این بررسی مستقل، طالبان فقط به حذف این نمادها اکتفا نکردند بلکه شماری از افراد غیرپشتون و بخصوص هزاره ها را، به بهانه پاکسازی وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی از نیروهای دولت سابق، از کار برکنار کردند.
قطع ارتباط با گروههای تروریستی یکی از مهمترین درخواست ها جامعه بین المللی از گروه طالبان بود . پیش از به قدرت رسیدن طالبان، بیش از بیست گروه تروریستی زیر پرچم این گروه، با دولت اشرف غنی می جنگیدند. اما پس از به قدرت رسیدن جنگجویان طالبان، این گروهها طرد شده و سهمی از قدرت نبردند.

با توجه به اینکه این گروههای تروریستی همچنان در افغانستان حضور دارند ، حمله به مراکز تجمع شیعیان را می شود به آنان نسبت داد.
پاسخ به این پرسش که آیا حاکمان طالبان هنوز هم با این گروههای تروریستی در ارتباط هستد، نیازمند ادله محکم است، اما پرواضح است که این جنایتکاران روزی در لباس طالبان، برای تشکیل امارت اسلامی جنگیدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =