پیام تسلیتی، هشت روز پس از درگذشت سیمین ناصری

فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درگذشت دکتر سیمین ناصری را تسلیت گفت. این استاد بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۲۳ فروردین امسال، در سن ۷۱ سالگی، چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشت روز پس از درگذشت دکتر سیمین ناصری، استاد بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی تهران، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در این پیام تسلیت آمده است:
«دکتر سیمین ناصری، استاد پیشکسوت بهداشت محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از اعضای گران‌قدر کارگروه واژه‌گزینی تخصصی مهندسی محیط‌زیست فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دار فانی را وداع گفت.
وی از سال ۱۳۸۲، همکاری با گروه واژه‌گزینی را آغاز کرد و این همکاری تا آخرین لحظات عمر ایشان ادامه داشت. فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت این استاد فرهیخته را به جامعه علمی کشور و خانواده گرامی‌شان تسلیت می‌گوید و برای ایشان آمرزش و برای بازماندگان شکیبایی آرزو دارد.»

سیمین ناصری، متولد سال ۱۳۳۰ در تهران، استاد گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و ضمن همکاری در مدیریت گروه، سال‌ها مسئولیت معاون پژوهشی دانشکده و همچنین ریاست مرکز تحقیقات کیفیت آب پژوهشکده محیط‌ زیست آن دانشگاه را برعهده داشت.

این استاد دانشگاه، علاوه بر تالیف و ترجمه ۱۰ عنوان کتاب، بیش از ۲۰۰ مقاله در نشریات معتبر بین‌المللی و داخلی چاپ و بیش از ۱۲۰ مقاله در همایش‌های بین المللی و ملی ارائه کرد.

او همچنین از سال ۱۳۸۴، عضو وابسته گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم بود و در سال‌های عضویت در فرهنگستان در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگستان مشارکت موثر داشت.

دکتر سیمین ناصری، ۲۳ فروردین ۱۴۰۱، در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =