۱۵ سال انتظار برای ساخت پردیس سینمایی در «بهارستان»

شهردار شهر جدید بهارستان گفت: پس از ۱۵ سال انتظار، پردیس سینمایی بهارستان قرار است خردادماه امسال با سه سالن سینمایی به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، محمد شبانی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی شهرجدید بهارستان بسیار اندک است، اظهار کرد: قرار است زمین دو مجموعه ورزشی از سوی شرکت عمران بهارستان به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شود تا این مشکل تا حدودی رفع شود.

وی افزود: مشکل اصلی در این ارتباط این است که اداره ورزش و جوانان بهارستان، هنوز مسئول ندارد و این در حالی است که قرار بود مدیر قبلی سه روز در هفته در این اداره مستقر شود.

شهردار بهارستان با اشاره به مشکلات ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه مرق بهارستان اظهار کرد: تا کنون با همکاری سازمان جهادکشاورزی ۵۷ دیوار باغی در این منطقه تخریب شده است.

تعیین تکلیف زمینهای بایری که گرد و غباربه گلوی شهر می دهد

وی ادامه داد: زمین‌های بایر در محدوده مرکز شهر بهارستان وجود دارد که موجب ایجاد گرد و غبار در شهر می شود؛ برخی شخصی و بخشی دولتی است و تا تیرماه برای تعیین تکلیف آنها به مالکن فرصت داده ایم مهلت داده شده تا تیر ماه این زمین‌ها تعیین تکلیف شود.

شبانی گفت: با توجه به درخواست امام جمعه بهارستان برای تخصیص مکانی برای تجمع و مراسمات مردمی استاندار اصفهان مهلت ۱۰ روزه در نظر گرفتند تا شهرداری و شرکت عمران در این زمینه محل مناسبی را معرفی کنند.

تحصیل ۷۰۰ دانش آموز در یک مدرسه

وی با اشاره به کمبود مدرسه در بهارستان تاکید کرد: هم اکنون در یک مدرسه دخترانه ۷۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند که از نظر فضای آموزشی مناسب نیست و بر این اساس قرار شد چهار مدرسه جدید در این شهر بهره برداری شود.

شهردار بهارستان با اشاره به اینکه به زودی تکلیف مکان آرامستان بهارستان نیز مشخص می شود، تاکید کرد: ۷۴۶ واحد صنفی در خیابان‌های الفت، فروردین و اردیبهشت شهر بهارستان ایجاد شده است؛ : در طرح تفصیلی شهر بهارستان محل استقرار این واحدهای صنفی مسکونی و خدماتی بوده است که در این زمینه تخلف ساخت و ساز را داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: برای برخی از این واحدها حکم تخریب صادر و برخی جریمه شدند که در این زمینه اعتقاد داریم باید برای همه یک تصمیم واحد اتخاذ شود.

شهردار بهارستان با بیان اینکه بودجه شهرداری بهارستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: از این میزان ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه جاری و ۷۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی بوده است.

ساخت پردیس سینمایی پس از ۱۵سال انتظار

وی با اشاره به اینکه پردیس سینمایی بهارستان پس از ۱۵ سال بهره برداری خواهد شد، گفت: قرار است این پروژه خرداد امسال بهره‌برداری می‌شود که با اجرای این طرح سه سالن سینما به بهارستان افزوده می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =