لاوروف: برنامه‌های غرب علیه روسیه شکست خورد

فارس نوشت: وزیر خارجه روسیه روز جمعه در سخنانی گفت که برنامه‌های غرب برای تبدیل کردن اوکراین به سکویی برای بازدارندگی در مقابله روسیه شکست خورد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که مسکو تا کنون هیچگونه پاسخی از اوکراین درباره پیشنهادهای دیپلماتیک روسیه دریافت نکرده است.

وی در ادامه گفت: «روسیه هیچگونه ضرب‌الاجلی را از جمله از سوی اوکراین نخواهد پذیرفت.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «برنامه‌های غرب برای تبدیل کردن اوکراین به سکویی برای بازدارندگی در مقابل روسیه شکست خورد».

لاوروف اضافه کرد: «اظهارات مقام‌های اوکراینی نشان می‌دهد که این کشور نیازی به مذاکرات با مسکو ندارد».

وی گفت: «روسیه مخالفتی با کشورهایی که اوکراین به عنوان تضمین کننده امنیتش مطرح کرده در صورتی که امنیت روسیه را تهدید نکند، ندارد».

از سوی دیگر یک فرمانده روسی روز جمعه اعلام کرد مرحله دوم «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین شروع شده و هدف آن کنترل کامل بر دونباس و اتصال آن به شبه‌جزیره کریمه است.

«روستم مینکایف» فرمانده حوزه مرکزی ارتش روسیه گفت، مرحله دوم عملیات در اوکراین از دو روز قبل شروع شده است.

این فرمانده روسی توضیح داد: «یکی از وظایف ارتش روسیه این است که دونباس و جنوب اوکراین را تحت کنترل کامل درآورد».

این مقام روس گفت: «این کار به ما اجازه خواهد داد گذرگاهی به سمت کریمه ایجاد کنیم و بر بخشی حیاتی از اقتصاد اوکراین اثر بگذاریم».

مینکایف افزود، کنترل بر جنوب اوکراین مسیر دیگری را به سمت «ترانس‌نیستریا» (منطقه خودمختار طرفدار روسیه که بین شرق مولداوی و غرب اوکراین قرار دارد) باز خواهد کرد.

مذاکره‌کننده ارشد اوکراینی هم روز سه‌شنبه گفت به دلیل محاصره ماریوپل توسط روسیه و آنچه به گفته او تمایل مسکو برای تقویت موقعیت خود از طریق یک حمله نظامی جدید است، پیش‌بینی اینکه چه زمانی ممکن است مذاکرات صلح روسیه و اوکراین از سر گرفته شود، دشوار است. در نهایت روز پنجشنبه کنترل ماریوپل به‌دست روسیه افتاد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =