کاهش بودجه‌ پارک علم و فناوری یزد بر خلاف شعار سال

 پارک‌ علم و فناوری استان یزد برخلاف دیگر مراکز کشور با کاهش بودجه مواجه بوده‌ به‌طوریکه بررسی‌ آمارها نشان می‌دهد که بودجه پارک علم و فناوری استان‌های یزد و همدان در همه موارد بودجه، اعتبارات عمرانی و مصارف عمومی کاهش یافته و در هیچ موردی افزایش نداشته است. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، بررسی بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور در سال ۱۴۰۱ و مقایسه آن با بودجه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که مجموع مصارف عمومی اختصاص یافته به پارک های علم و فناوری کشور ۱۳ درصد و اعتبارات عمومی اختصاص یافته ۵ درصد رشد یافته است.

اما برخلاف کل کشور پارک‌ علم و فناوری استان یزد با کاهش بودجه مواجه بوده‌ است به‌طوریکه بررسی‌ آمارها نشان می‌دهد که بودجه پارک علم و فناوری یزد و همدان در همه موارد بودجه، اعتبارات عمرانی و مصارف عمومی کاهش یافته و در هیچ موردی افزایش نداشته است. در حالی که سایر مراکز کشور با وجود کاهش در یک مورد بودجه‌ای در سایر موارد افزایش قابل توجهی داشتند که به نوعی جبران‌کننده خواهد بود.

این در حالی است که استاندار یزد اخیرا پارک علم و فناوری را به عنوان مهمترین جزء اکوسیستم فناوری و نوآوری و دانش بنیان استان برای تحقق شعار سال تعیین کرده است.

مسئول پیگیری های حوزه دانش بنیان در استانداری یزد نیز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با محوریت شعار سال و توسعه در حوزه فناوری و دانش بنیان ها برگزار می شد با اشاره به یکی از وجوه مهم نام گذاری امسال با نام دانش بنیان ها گفت: سال دانش بنیان برای استان یزد باید مهمتر از سایر استان ها باشد.

اکرم فداکار افزود: استان یزد بر اساس تعداد شرکت های دانش بنیان در رتبه هفتم و نسبت به جمعیت، رتبه پنجم کشور را داراست بنابراین اگر تلاش های خود را در این حوزه افزایش ندهیم، رتبه خود را از دست خواهیم داد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با اقدامات صحیح در حوزه دانش بنیان یزد همچنان پیشرو در این حوزه باشد و در ماه های آینده افسوس موقعیت اکنون را نخوریم زیرا در کشور متناسب با شعار امسال پرچمی در این حوزه برافراشته شده و در سطح کشور اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

در ادامه محمد زاده رحمانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز اظهار کرد: لازم است تا یک کمیته اجرایی در این زمینه تشکیل شود تا امکان سنجی در زمینه بهبود کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در یزد ممکن شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =