امام جمعه دزفول: حوزه علمیه نباید به مسائل سیاسی آلوده شود

ایرنا نوشت:حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز یکشنبه در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی در دفتر نهاد امامت جمعه دزفول با اشاره به فعالیت حوزه آیت اله قاضی دزفولی در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: باید روحانیت انقلابی تبیین شود زیرا در دفاع مقدس پا به پای انقلاب و مطالبه گر دغدغه‌های رهبری بودند.

وی خواستار توجه رسانه‌ها به این موضوع شد و ادامه داد: هرگونه حرکت فرهنگی رسانه‌ها باید در راستای روحانیت انقلابی باشد.

امام جمعه دزفول اظهارداشت: زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که شایسته رسانه‌های دزفول نیست؛ نباید جای شهید و جلاد عوض شود در صورت مشاهده چنین مواردی به شدت باید تذکر داده شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید رسانه اسلام ناب، روحانیت انقلابی و روحانیت شهدا باشند، افزود: شخصیت‌ها و بزرگان روحانی زیادی چون شهید بهشتی، مطهری، قدوسی و باهنر به شهادت رسیدند لذا نباید اجازه داد اقدامات روحانیت مصادره و روایت گری غیرواقعی شود.

اقدامات روحانیون انقلابی دزفول تبیین شوند

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بر ضرورت گرامیداشت روحانیون تاکید کرد و گفت: اقدامات روحانیت انقلابی دزفول برای جامعه تبیین شوند چراکه شهدای روحانی هویت ملی فرهنگی برای نسل سوم و چهارم هستند.

وی افزود: روحانیون در همه برهه‌ها افتحارآفرینی کرده‌اند و نقش آنها در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه این شهرستان ۲۷ شهید روحانی تقدیم کرده که نسبت به جمعیت آن زمان جمعیت بالایی است، بیان کرد: روحانیت همیشه به عنوان نوک پیکان و هجمه دشمن مطرح بوده و می‌طلبید برای روایتگری درست، در مقابل این هجمه که قصد نادیده گرفتن اثرگذاری این قشر را داشت بزرگداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی رسانی به جامعه درخصوص نقش روحانیت افزود: امیدواریم این کار بزرگ در همه استان به نحو احسن انجام شود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه فضاسازی کنگره روحانیت از خود آن مهمتر است، گفت: کنگره در اهواز برگزار می‌شود ولی می‌توان نشست‌هایی در دزفول نیز برگزار و وصیت شهدا را منتشر کرد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی شهدای شاخص روحانیت دزفول به پیشینه درخشان این شهرستان در پرورش علما و بزرگان اشاره کرد و افزود: باید توجه ویژه ای به شهدای روحانی داشت و شان، جایگاه و منزلت آنها را در شهرستان حفظ کرد.

آیین‌های گرامیداشت شهدای دزفول به صورت تخصصی برگزار می‌شوند

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: دیدار با خانواده شهدا و برنامه ریزی لازم برای برگزاری کنگره روحانیت انجام خواهد شد.

علی فرهمندپور ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری چنین برنامه‌هایی افزود: امسال برای چهارم خرداد شهدای شهرستان به صورت دسته بندی و برای هر هفته یک دسته تجلیل می‌شوند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم، روحانی، دانش آموز، دانشجو و موشکی تقسیم بندی و همزمان با چهارم خرداد به صورت تخصصی به آنها پرداخته می‌شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست سرکشی از خانواده شهدا و تجلیل از آنها را یادآور شد و گفت: حدود ۲۰ خانواده شهید روحانی در سطح شهرستان دزفول باقی مانده که باید از آنها تجلیل شود.

حجت الاسلام نصرت امرایی با بیان اینکه بزرگداشت شهدای روحانی ۲۴ اردیبهشت در اهواز برگزار می‌شود، افزود: باید درخصوص این همایش به خانواده شهدا اطلاع‌رسانی شود ضمن اینکه امکانات برای اسکان و رفت و برگشت آنها نیز فراهم است.

وی ادامه داد: فضاسازی سطح شهر برای این بزرگداشت و کنگره انجام می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1624883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =