آماده‌سازی بسته جدید تحریمی علیه روسیه؛ تحریم نفت هنوز ممکن نیست

ایسنا نوشت: معاون رئیس کمیسیون اروپا و رئیس تجارت اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی «ششمین بسته تحریم‌ها» علیه روسیه است، در همین حال جوزپ بورل می‌گوید که تحریم نفت این کشور هنوز در دستور کار نیست.

«والدیس دومبروفسکیس»، معاون رئیس کمیسیون اروپا و رئیس تجارت اتحادیه اروپا به روزنامه تایمز گفت: ما در حال بررسی ششمین بسته‌ تحریمی علیه روسیه هستیم و در نظر داریم که یکی از موارد آن را به گونه‌ای از تحریم نفت این کشور اختصاص دهیم. ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که فشار را علیه روسیه به حداکثر برسانیم و در عین حال آسیب کمتری به خودمان وارد شود.

وی افزود که جزئیات این تحریم هنوز به تصویب و توافق نرسیده است.

این در حالیست که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه "دی ولت" عنوان داشت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا هنوز از تحریم نفت روسیه به حد کافی حمایت نکرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر، ما در اتحادیه اروپا موضع مشخص و واحدی در این خصوص نداریم.

بورل اظهار کرد: در نشست بعدی اتحادیه اروپا که قرار است ماه آینده برگزار شود، پیرامون این موضوع گفت‌وگو خواهیم کرد و تا قبل از آن قرار نیست تصمیمی در رابطه با تحریم نفت روسیه اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد نهایی درخصوص تحریم نفت و گاز روسیه هنوز روی میز نیست.

جوزپ بورل با اشاره به اینکه معتقد است اتحادیه اروپا در نهایت وابستگی خود را به نفت و گاز روسیه کاهش می‌دهد، گفت: تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال بررسی کاهش وابستگی خود به نفت و گاز روسیه هستند.

در تاریخ ۸ آوریل، سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا «پنجمین بسته تحریم‌ها» علیه روسیه را تصویب کردند و به موجب آن واردات زغال سنگ از روسیه را هدف قرار دادند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =