۳ نفر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
راهنمای خرید نهال پسته خوشه ای مرغوب

همه ما در طول زندگی خود از انواع پسته به عنوان آجیل خوشمزه استفاده کرده‌ایم. پسته، یک وعده غذایی مناسب است که مواد مغذی را برای سلامتی بدن فراهم می کند. شاید تعجب کنید اگر بگوییم با خرید نهال پسته و کاشت آن و توسعه کسب و کار خود می توانید به درآمدزایی قابل توجهی برسید! 

وقتی صحبت از کاشت پسته به میان می آید و می خواهید میوه های مرغوب را برداشت کنید، شاید تصور کنید که باید بذر درخت پسته را بکارید؛ پسته ‌هایی که طعم شیرین و رنگ سبز دلنشین دارند، یکی از انواع آجیل های گران قیمت به حساب می آیند.

نکاتی که در خرید نهال پسته به شما کمک می کنند

خرید نهال پسته، آشنایی با شرایط کاشت آن و مراقبت از نهال های پسته در راستای یکدیگر اهمیت پیدا می‌کنند. وقتی قرار است شما از پرورش نهال پسته در باغ به سودآوری برسید، باید بدانید که کدام یک از ارقام نهال پسته برای شرایط اقلیمی منطقه شما مناسب هستند و باید چه نکاتی را برای نگهداری از آنها در نظر بگیرید.

همانند انواع میوه و آجیل، پسته ها هم از ارقام مختلف در دسترس هستند. به طور متداول، اندازه میوه پسته تا حداکثر طول 3 سانتی متر و اندازه عرض حداکثر یک و نیم سانتی متر رشد می کند.

پسته در بازار امروزی بسیار محبوب و پرطرفدار است. این آجیل خوشمزه، هم یک ماده غذایی کم کالری محسوب می‌شود و هم سرشار از سایر مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها فیبر و ترکیباتی به نام فیتواسترول ها هستند. شواهد نشان می‌دهد که منشاء پسته، به منطقه آسیای مرکزی مربوط می شود، اما هنوز هیچ سند قطعی وجود ندارد که بگوید درختان پسته از کدام کشورها به جهان معرفی شده اند.

در حال حاضر، بزرگترین پرورش دهنده و صادرکننده انواع پسته در جهان شامل ترکیه، ایران و سوریه می‌باشند. ایران رتبه خوبی در صادرات انواع پسته به بازارهای جهانی دارد.

یکی از نکاتی که در خرید نهال پسته به شما کمک می کند این است که به طور کلی، این آجیل مغزی را می توانید در محیط های گرم و خشک به خوبی پرورش دهید. این شرایط آب و هوایی یک عامل حیاتی برای به دست آوردن پسته های مرغوب است.

نکته اصلی که قبل از کاشت نهال پسته باید بدانید این است که کدام یک از ارقام نهال پسته را انتخاب کنید و با چه شرایطی بکارید و چطور از آن مراقبت کنید. انجام راهکارهایی که باعث شود درختان پسته در باغ به باروری بهتری برسند، قطعاً منجر به سودآوری بیشتر خواهد شد.

قیمت خرید نهال پسته خوشه ای

به همین دلیل، لازم است در این قسمت شما را با یک سری از الزامات مهم آشنا کنیم که باید هنگام خرید نهال پسته و کاشت آن در باغ رعایت کنید؛ این گزینه ها به صورت زیر فهرست شده‌اند:

  • نوع خاک مناسب برای کاشت نهال پسته باید خصوصیات شنی داشته باشد.
  • زمینی که برای کاشت نهال های پسته انتخاب می کنید، شرایط خاک یا بستری که در نظر گرفته اید، باید به خوبی زهکشی شود تا مسیر جریان آب و هوا فراهم شده باشد.
  • هنگام کاشت نهال های پسته، فضای لازم را برای رشد گیاهان در نظر بگیرید. درختان پسته به مرور زمان بزرگتر می شوند و نباید فضای کمتری در اطراف آن برای رشد ریشه ها یا شاخه ها وجود داشته باشد. همچنین باغ پسته را باید از حضور گونه‌های مختلف گیاهی پاکسازی کنید.
  • برای کاشت نهال پسته باید عمق مناسب را ایجاد کنید تا ریشه‌های درختان بتوانند در عمق بیشتری از خاک نفوذ کند.
  • بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش نهال های پسته، شرایط خشک و آفتابی است. مناطقی که در ارتفاع حدود ۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند برای کاشت درختان پسته مناسب هستند.
  • به خاطر داشته باشید که درختان پسته در مناطق گرم و خشک رشد می کنند و نیاز به آبیاری مداوم ندارند. درختان پسته مقاوم می توانند تا ۵ سال بدون دریافت آب، همچنان باردهی داشته‌ باشند. ارقام نهال پسته مقاوم به خشکسالی، انتخاب بهتری برای کاشت در شهرهایی هستند که دسترسی کافی به منابع آبی ندارند.
  • انتخاب ارقام نهال پسته مقاوم به خشکی یک اقدام هوشمندانه است، چون می توانید آنها را در خاک هایی بکارید که شور هستند یا نمی توانید به موقع درختان پسته را آبیاری کنید.

چگونه می توانیم پسته مرغوب پرورش دهیم؟

  • گیاه پسته را باید در محلی بکارید که دمای محیط بین 30-40 درجه عرض جغرافیایی باشد.
  • بهترین زمان کاشت نهال پسته، فصل زمستان است. چون در این دوره از سال، گیاه، یک وضعیت رکود یا خواب را آغاز می کند.
  • محدوده دمای مورد نیاز برای رشد گیاه پسته، 10- درجه سانتیگراد و حداکثر 40 درجه سانتیگراد است، اگر گیاه در این محدوده دمایی کاشته شود، به طور کاملاً طبیعی رشد می کند.
  • برخی معتقدند پس از خرید نهال پسته می توانید آنها را در گلدان نگهداری کنید و پس از آن که تقویت شدند، به باغ پسته منتقل نمایید. تقویت شدن نهال پسته که در ابتدا ضعیف است کمک می کند پس از کاشت در باغ، رشد و باردهی بهتری داشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهم در خرید نهال پسته برای به دست آوردن میوه های مرغوب، این است که بدانید چند نوع نهال پسته را از گونه‌های گیاهان نر و ماده باید بخرید. اگر تصمیم دارید که هر دو گونه را خریداری کنید، باید به روند گرده افشانی نهال پسته گونه گرده افشان که به رشد میوه‌های پسته کمک می کند، دقت داشته باشید.
  • اگر تصمیم دارید در باغ پسته چندین ارقام مختلف را بکارید، توجه کنید که فاصله بین هر طبقه، حداقل ۷ متر باشد. ترجیحاً نهال های پسته را به صورت ردیفی بکارید و فاصله هر ردیف از هم دیگر بهتر است حدود ۵ متر باشد.
  • برای پرورش بهترین پسته از نهال هایی که خریداری کرده اید، باید در شش سال اول زندگی گیاه، حتماً درختان جوان را هرس کنید. این کار کمک می کند که درختان پسته در حال رشد به یک شکل خاص تبدیل شوند؛ بنابراین شاخ و برگ های گیاه در مسیر مناسبی رشد می کند.

شرایط آبیاری نهال پسته و برداشت محصولات

قیمت فروش نهال پسته صادراتی

  • به طور کلی، ارقام پسته، بین 300 تا 600 میلی متر آب در سال نیاز دارند. در مناطقی که محیط خشک است، توصیه می شود آبیاری، 4000 متر مکعب در سال انجام شود؛ و این کار، فقط هفته ای یک بار باشد.
  • پسته به دلیل ویژگی های ظاهری، در برابر آفات و بیماری ها بسیار مقاوم است.
  • پسته های رشد یافته و رسیده، باید در پایان مرداد ماه جمع آوری شوند و در غیر این صورت، در اوایل شهریور ماه باید حتماً آنها را برداشت کنید. تا زمانی که پسته ها دارای رنگ های زرد متمایل به قرمز هستند، و زمانی که متوجه می شوید پوسته آن، کمی باز است، باید آنها را بچینید.

خرید نهال پسته مرغوب صادراتی از پالیز نهال

نهالستان پالیز، مرجع تخصصی پرورش انواع نهال میوه و فروش نهال گردو در ایران است و می تواند شما را برای خرید بهترین و مرغوبترین نهال پسته راهنمایی کند. خرید نهال پسته برای هر شرایط آب و هوایی از طریق این نهالستان معتبر با قیمت مناسب امکان پذیر است.

کارشناسان نهالستان پالیز، آماده ارائه مشاوره های لازم برای خرید نهال میوه و قیمت نهال پسته به باغداران عزیز هستند. اگر می خواهید باغ میوه یا باغ پسته راه اندازی کنید، می توانید با مراجعه به وب سایت پاییز نهال به آدرس https://paliznahal.ir/ با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

شماره تماس : مهندس سعید قاسمی ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ - ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر : آذربایجان غربی ، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =