عبدالمهدی: قدس را از دست بدهیم، بغداد و اربیل هم نخواهند ماند

ایرنا نوشت: نخست وزیر سابق عراق به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد که اگر قدس شریف را از دست بدهیم تنها فلسطین را از دست نداده ایم بلکه با آن بغداد، اربیل، بصره و الانبار را هم از دست داده ایم.

«عادل عبدالمهدی» در توئیتی با حمایت از لایحه پارلمانی که قرار است جریان صدر به پارلمان ارائه کند، تاکید کرد که مسجد الاقصی امروز، قطب نما و قدس شریف، قبله آزادگان است و اگر قدس شریف را از دست بدهیم، فقط به معنی از دست دادن فلسطین نیست بلکه بغداد، اربیل، بصره و الانبار را هم با آن از دست خواهیم داد.

وی تصریح کرده است که از دست دادن قدس شریف به معنی از دست دادن قاهره، دمشق، الجزائر، تونس، صنعاء و آنکارا و بقیه پایتخت ها در منطقه است، برای همین لایحه پارلمانی جرم دانستن رابطه با رژیم صهیونیستی، در این شرایط حساس که عراق، فلسطین، منطقه و جهان با آن مواجه است، یک گام مهم به شمار می رود.

وی ادامه داد که باید با روحیه ای مثبت و جدی و به دور از رقابت ها و محاسبات سیاسی و شیطنت رسانه ای با لایحه قانونی جرم دانستن رابطه با رژیم صهیونیستی که جریان صدر مطرح کرده، تعامل شود.

عبدالمهدی تاکید کرده است که باید همه جریان های سیاسی در پارلمان از این لایحه حمایت کرده و برای تصویب آن در پارلمان اقدام کنند تا برای دولت عراق و دیگر دستگاه ها و همچنین جریان های سیاسی و همه شهروندان، الزام آور باشد.

وی نفس صدور چنین قوانینی را حائز اهمیت خواند و گفت: اظهار این گونه مواضع و قانونمند کردن آن فی نفسه دارای نتایج عملی در وجدان و اندیشه و رویکردها است و درها را به روی طرح ها و خط مشی های مستکبرانه و اشغالگر می بندد و دروازه های خط مشی هایی را می گشاید که در آن نشانه های پیروزی ملی، نمایان خواهد شد.

جریان صدر یکشنبه گذشته (۴ اردیبهشت ۱۴۰۱) در کنفرانسی خبری در بغداد اعلام کرد که با حمایت متحدان سیاسی خود، در اولین جلسه آتی پارلمان عراق، لایحه قانونی جرم خواندن رابطه با رژیم صهیونیستی را ارائه می کند.

لازم به ذکراست که قانون مجازات های عراق در ماده ۲۰۱ هرگونه تلاش برای رابطه با رژیم صهیونیستی را مستحق حکم اعدام دانسته است.

در این ماده تصریح شده است که «هرکس برای صهیونیسم از جمله فراماسونری تبلیغ کند یا به آن یا هر یک از سازمان های مربوط به آن انتساب یابد و یا به صورت مادی یا نوشتاری یا هر نوع دیگر برای این امر تبلیغ کند، مستحق اعدام است.»

براساس دیدگاه صاحب نظران حقوقی در میان کشورهای عربی تنها عراق و سوریه ، رابطه با رژیم صهیونیستی را جرم مستحق اعدام دانسته اند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =