۲ نفر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
ماجرای تورنمنت جنجالی والیبال چه بود؟

ماجرای حضور باشگاه ایرانی در تورنمنت امارات و درج پرچم این کشور روی پیراهن تیم جنجال‌آفرین بود اما علامت سوال‌هایی در خصوص واکنش فدراسیون نسبت به این ماجرا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هفته های اخیر حضور تیم والیبال شهداب یزد در تورنمنت NASSPORTS امارات جنجال آفرین شد و بسیاری نسبت به درج پرچم امارات روی پیراهن این تیم معترض شدند.

شهداب یزد چگونه به این تورنمنت دعوت شد؟

۲۰ روز قبل از پایان لیگ برتر والیبال اسپانسر این تورنمنت به صورت رسمی درخواستی را به باشگاه شهداب یزد ارسال می کند و خواستار حضور این باشگاه در تورنمنت ناس می شود. بعد از پایان لیگ مسئولان شهداب تصمیم می گیرند در این رقابت ها شرکت نکنند و همین باعث تعطیل شدن تمرینات این تیم می شود.

با این حال چند روز بعد تصمیم براین می شود که آن ها راهی امارات شوند و با توجه به اینکه جام باشگاه های آسیا درپیش است طلوع کیان سرمربی تیم برای برگزاری اردو و نگاه بازی دوستانه شرکت در این بازی ها را قبول می کند. درواقع همین موضوع سبب می شود که ملی پوشان این تیم در مسابقات حاضر نباشند و با بعضی از بازیکنان قرضی تیم راهی امارات شود.

تورنمنت NASSPORTS چیست؟

این تورنمنت جام رمضان امارات که هرساله زیر نظر دولت و وزارت ورزش این کشور انجام می شود به نوعی یک سری مسابقه ورزشی تجاری است که با حضور اسپانسرهای پرتعداد انجام می شود. این سری مسابقات نه فقط در والیبال بلکه در شمشیربازی، بسکتبال و اسکواش نیز برگزار می شود.

تیم ترکیه ای که محمد موسوی را هم در اختیار دارد با نام امپراتور در این رقابت ها شرکت کرد و قهرمان شد. تیم هایی از پاکستان، کانادا، روسیه، برزیل هم حاضر بودند و به گفته یکی از مسئولان تیم های راه یاب ملل و سیرجان (تایید نشده) هم در این تورنمنت شرکت کردند.

طبق قوانین این مسابقات به دلیل اینکه اسپانسرهای تجاری تمام هزینه های آن را پرداخت می کنند تیم ها ملزم هستند که با نام اسپانسر مربوطه در زمین مسابقه حاضر شوند و از همین جا ماجراهای حاشیه ساز آغاز می شود.

برای خواندن متن کامل این گزارش، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =