علامت سوال‌های بی‌جواب در رقابت جنجالی والیبال

ماجرای حضور باشگاه ایرانی در تورنمنت امارات و درج پرچم این کشور روی پیراهن تیم جنجال‌آفرین بود اما علامت سوال‌هایی در خصوص واکنش فدراسیون نسبت به این ماجرا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هفته های اخیر حضور تیم والیبال شهداب یزد در تورنمنت NASSPORTS امارات جنجال آفرین شد و بسیاری نسبت به درج پرچم امارات روی پیراهن این تیم معترض شدند.

بعد از اینکه مشخص شد شهداب یزد با نام "بن‌ثانی" در این تورنمنت شرکت کرده انتقادات زیادی درباره علت پذیرش قوانین این رقابت های از سوی تیم ایرانی مطرح شد و حتی عده ای پاداش ۳۰۰ هزار دلاری را عامل اصلی آن دانستند.

در این میان آن چه که بسیار به چشم آمد ناهماهنگی و پاسخگویی نامناسب فدراسیون والیبال بود.

امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب یزد در توضیح علت و چگونگی حضور تیمش در این تورنمنت گفت: بعد از قهرمانی مدام از سوی اسپانسر ایمیل می‌آمد و حتی به فدراسیون والیبال ایران نامه زدند تا اینکه آقای داورزنی از ما درخواست کرد به عنوان نماینده ایران در این مسابقات شرکت کنیم. ما هم شرایط لازم را فراهم و شرکت کردیم.

شرافت در مورد اینکه روی پیراهن بازیکنان شهداب پرچم امارات حک شده است، گفت: در این مسابقات برای هر تیمی یک اسپانسر مشخص شده که هزینه تیم را پرداخت می‌کند. در هر تیم هم دو بازیکن اماراتی حضور دارند تا در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنند و سطح‌شان بالا برود. اصلا بحث این نیست که اسم تیم عوض شده باشد، بن‌ثانی اسم اسپانسر تیم است که داخل پرانتز قرار می‌گیرد حتی شبکه دبی اسپورت هم در گزارش مسابقات تیم ما را با عناوینی چون شهداب ایرانی و منتخب ایرانی معرفی می‌کند. از طرفی ما تنها تیمی هستیم که لوگوی باشگاه هم روی پیراهن بازیکنان قرار دارد. یکسری از دوستان معلوم‌الحال که مشخص است از کجا خط می‌گیرند، چنین مسائلی را مطرح می‌کنند و دنبال منافع خودشان هستند. ما حتی تا ۲۰ روز قبل نمی‌دانستیم چنین تورنمنتی وجود دارد اما یکسری باشگاه های دیگر ایران دنبال شرکت در این مسابقات بودند اما امتیاز را به شایستگی می‌دهند. تیم شهداب قهرمان ایران است و ما را به عنوان قهرمان ایران دعوت کرده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که دلیل موافقت با قرار گرفتن پرچم امارات روی پیراهن نماینده ایران، پرداخت هزینه‌های حضور در این تورنمنت توسط اسپانسر مسابقات است، گفت: این اصلا در قوانین مسابقات بود و از ابتدا می‌دانستیم. ما با نماینده حراست وزارت ورزش آمده‌ایم و موافقت شورای برون مرزی و فدراسیون والیبال را هم داشتیم و همه در جریان بودند.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =