واکنش چین به عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان

ایسنا نوشت: ارتش چین امروز (چهارشنبه) آمریکا را پس از آن محکوم کرد که یک ناو این کشور از تنگه حساس تایوان عبورد کرد و گفت: چنین ماموریت‌هایی به عمد صلح و ثبات را بر هم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی آمریکا گفته که یک ناوشکن با موشک هدایت شونده به نام "یو اس اس سامپسون" یک حضور "معمول" را در تنگه تایوان و در روز سه شنبه داشت که بر اساس قوانین بین‌المللی هم بوده است.

آمریکا چنین حضوری را در تنگه تایوان یک بار در ماه دارد و همین مساله باعث خشم چین می‌شود که آن را نشانه‌ای از حمایت از تایوان می‌داند.

فرمانده بخش شرقی ارتش آزادی بخش خلق چین نیز گفته که نیروهای ارتش کشور این ناو آمریکایی را رصد کرده و به آن هشدار دادند.

در بیانیه این فرماندهی آمده است: آمریکا دائما دست به اقدامات تحریک آمیز می‌زند و سیگنال‌های اشتباه به نیروهای استقلال طلب تایوان می‌فرستد و از طرف دیگر به عمد صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف می‌کند.

وزارت دفاع تایوان نیز گفته که این ناو آمریکایی از طریق تنگه مذکور به سمت شمال رفته و اوضاع در این آبراه عادی است.

همچنین سخنگوی یگان هفتم آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش آمریکا هر کجا که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد اقدام به پرواز جنگنده، دریانوردی و عملیات می‌کند. حضور این ناو در تنگه تایوان نشان دهنده تعهدات ایالات متحده به منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک است.

آمریکا مانند بسیاری از کشورها روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد اما مهمترین حامی بین‌المللی و تامین کننده سلاح برای این جزیره است و همین مساله باعث درگیری و تنش بین واشنگتن و پکن شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =