برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در چهارمحال وبختیاری

همایش سبک زندگی با رویکرد افزایش جمعیت و طرح «ایران جوان بمان» با حضور مسئولان استان در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، همایش سبک زندگی اسلامی با رویکرد افزایش جمعیت (ایران جوان بمان) با حضور استاندار، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ادارات استان و شورای راهبردی جمعیت استان چهارمحال و بختیاری در مجمتع لاله شهرکرد برگزار شد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از نظر دفاعی و تسلیحاتی مقتدر و توانمند است، گفت: دشمن جرات ندارد در حوزه نظامی به ایران نگاه چپ داشته باشد؛ اما تلاش خود را دارد، تا در حوزه فرهنگی به اهداف خود برسد، که باید بسیار هوشیار باشیم و با جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است این نقشه‌ها را خنثی کنیم.

حیدری با تاکید بر تقویت روحیه جهادی در ادارات استان، افزود: انتظار می‌رود پاسخگویی به مردم و حفظ کرامت ارباب رجوع در ادارات حفظ شود.

وی در این همایش که با موضوع سبک زندگی برگزار شده بود، اظهار کرد: موضوع دیگر که در سبک زندگی از اهمیت والایی برخوردار است موضوع حجاب و عفاف است، که در همین مورد کمیسیون‌هایی تشکیل شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از موضوعاتی که باید بیش از پیش به آن پرداخت مساله جمعیت است که نیاز به فرهنگ سازی و اقناع دارد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش، جوان ماندن کشور را ضرورتی اساسی دانست و گفت: برای افزایش جمعیت در کشور باید اقناع‌سازی کرد.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: با توجه به فرمان و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته برای توجه ویژه به جمعیت و افزایش آن، طرحی برای جوان ماندن جمعیت کشور در سازمان بسیج مستضعفین در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا، طرح «ایران، جوان بمان» از سوی سپاه پاسداران در دستور کار قرار گرفت و نشست‌های آن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (علیه السلام ) یادآور شد: اجرای مطلوب این طرح با بهره‌مندی از توان کارشناسان و مسئولان چهارمحال و بختیاری و خدمات متقابل به مردم کشور و استان برای فرزندآوری از ابلاغیه‌های دولت سیزدهم بود.

سردار اکبری افزود: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین به‌منظور اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم استان تا رده‌های پایگاه‌های مقاومت این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه راهبردی جمعیت و ستادی در مجموعه سپاه و بسیج با عنوان«ایران جوان بمان» خاطرنشان کرد: رشد جمعیت و فرزندآوری هم نیاز به اقناع‌سازی دارد و هم باید حمایت‌هایی در این خصوص ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم در این همایش گفت: از حیث پشتوانه فکری و گفتمان اسلامی، مبانی قرآنی و اعتقادی و آموزه های دینی ما دستمان پر است و مکتب ما غنی است و همه چیز دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، آموزه های قرآنی و دینی برای تأمین رزق و روزی از سوی خداوند متعال را یادآوری نمود و در پایان بر اهتمام مسئولان برای حمایت از طرح«ایران جوان بمان» تأکید کرد.

مدیرکل صداو سیمای استان چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش با اعلام آمادگی برای پخش و تولید محتوای اثرگذاری با موضوع سبک زندگی و افزایش جمعیت، گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی و بیکاری مشکلات اشتغال باعث کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری شده ولی باید بپذیریم که علقه فرهنگی اولویت اول در این موضوع است.

افشاری نیا افزود: دستگاه های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت اجتماعی استانداری و بویژه معاونت اجتماعی سپاه به جد وارد این موضوع شده اند و باید کمیته رسانه ای هم فعال شود تا تولیدات از طریق صدا و سیما منعکس شود.
در این همایش تعدادی از کارشناسان و مسئولان حاضر به بیان نقطه نظرات خود درباره طرح ایران جوان بمان، سبک زندگی و موضوع افزایش جمعیت پرداختند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =