امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیرخارجه مالزی: با روند عادی‌سازی روابط کشورها با اسرائیل مخالفیم

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و سیف‌الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی، طرفین در مورد مساله فلسطین، تحولات منطقه‌ای و بین المللی و موضوعات دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین، امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عید فطر به همتای مالزیایی، با اشاره به روز قدس و هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس شریف در ماه مبارک رمضان توسط رژیم صهیونیستی، از وزیر خارجه مالزی به‌دلیل محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب قدس و اقدامات مالزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تشکر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن استقبال از برگزاری جلسه کمیته ویژه سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین در سطح سفرا، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد با توجه به حساسیت مساله، این موضوع باید در سطح شورای وزیران بررسی شود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین خواستار استفاده از فرصت عضویت مالزی در شورای حقوق بشر برای محکومیت رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه شد و افزود: با قاطعیت با روند عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم جعلی اسرائیل، مخالف هستیم.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر نهایی‌سازی تفاهم‌نامه‌های دو طرف در مورد مسائل کنسولی و قضایی، در مورد روابط دوجانبه از صدور حکم عفو تعدادی از اتباع زندانی ایران در مالزی تشکر کرد.

طرفین بر اهمیت توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید کردند.

عبدالله نیز ضمن تبریک ماه رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، بر هم‌افزایی تلاش‌های مشترک دو طرف در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری آرمان فلسطین، تاکید و افزود، کشورش با همه گروه‌های مختلف فلسطینی روابط مناسبی دارد.

وی افزود: مالزی هرگز اجازه نخواهد داد موضوع فلسطین در محاق رفته و یا دسیسه رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط موفق شود.

وزیر خارجه مالزی نیز ضمن اشاره به عزم کشورش برای افزایش روابط دوجانبه و تمرکز بر حوزه‌های نوین روابط میان دو کشور، رایزنی های مستمر دو کشور و توسعه مناسبات را مهم خواند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1625970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =