پایان حق‌خوری‌ها در وزنه‌برداری!

ایسنا نوشت:با اعلام سیستم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ مشخص شد وزنه برداران باید از چه زمانی برای گرفتن سهمیه تلاش کنند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری سیستم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را منتشر کرد. رقابت وزنه برداری در پنج وزن مردان و پنج وزن زنان برگزار می شود.

در این سیستم اعلام شده است که حداکثر سهمیه برای هر کشور سه نفر در مردان و سه نفر در زنان است و سهمیه ها نیز به نام وزنه‌بردار خواهد بود.(این اتفاق باعث م شود تا فدراسیون کشورها دیگر سلیقه ای عمل نکنند و هر وزنه برداری که خودش سهمیه گرفته در المپیک شرکت کند.) در هر کدام از بخش مردان و زنان ۵۰ سهمیه از طریق رنکینگ (هر وزن ۱۰ نفر)، ۵ سهمیه از طریق قاره ای و ۲ سهمیه میزبان و سه سهمیه وایلد کارت توزیع می شود که مجموع سهمیه ها در دو بخش ۱۲۰ سهمیه خواهد بود.

در هر وزن هم تنها ۱۲ نفر می توانند شرکت کنند و کشورها می توانند فقط یک نماینده در هر وزن داشته باشند.

اگر کشوری تعداد ورزشکاران واجد شرایط آن از سه نفر در هر بخش مردان و یا زنان بیشتر شد، خود کشور از میان نفرات واجد شرایط سه نفر را معرفی می‌کند.

*آغاز گزینشی ها از مرداد

دوره آغاز گزینشی المپیک وزنه برداران از اول آگوست ۲۰۲۲(۱۰ مرداد ۱۴۰۱) تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) است.

رنکینگ المپیک هم براساس بیشترین رکورد مجموعی است که وزنه برداران در مسابقات گزینشی المپیک به ثبت می رسانند.

مسابقات کسب سهمیه المپیک به شرح زیر است:

-قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۲

-قهرمانی قاره ها (رده بزرگسالان) در سال ۲۰۲۳

-گرندپری ۱ و ۲ در سال ۲۰۲۳

-قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳

-قهرمانی قاره ها (رده بزرگسالان) ۲۰۲۴

-جام جهانی ۲۰۲۴

*حضور در ۲ رویداد اجباری است: فدراسیون جهانی حضور ورزشکاران را در دو مسابقه اجباری کرده است و طبق آنچه در سیستم عنوان شده ورزشکاران باید در دو مسابقه قهرمانی بزرگسالان جهان ۲۰۲۳ و جام جهانی ۲۰۲۴ حتما شرکت کنند و اگر در هر یک از دو رویداد شرکت نکنند، واجد شرایط برای شرکت در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیستند.

* حضور در حداقل 5 گزینشی: ورزشکاران به اختیار می توانند حداقل در سه رویداد مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، قهرمانی قاره ها ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، گرند پری ۱ و ۲ شرکت کنند اما در مجموع باید در پنج گزینشی المپیک شرکت کرده باشند.

*دوپینگ

فدراسیون های ملی موظف هستند فهرست ورزشکاران شرکت کننده در گزینشی های المپیک را به فدراسیون جهانی ارائه کنند. آنها باید آدرس دقیق منزل، محل تمرین هر ورزشکار را حداقل دوماه قبل از هر رویداد به اطلاع فدراسیون جهانی برسانند. اگر ورزشکار قرار است در قهرمانی جهان شرکت کند، باید سه ماه قبل اطلاعات ورزشکار را ارسال کنند.

همه ورزشکاران ممکن است تحت آزمایش دوپینگ بدون اطلاع قبلی قرار بگیرند و ممکن است از ورزشکار داخل مسابقه یا حین تمرین تست دوپینگ گرفته شود.

دوره بررسی تعداد دوپینگ کشورها از ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (اول مرداد ۱۴۰۰) تا ۲۵ جولای ۲۰۲۴(۴ مرداد ۱۴۰۳) است و اگر کشوری سه مورد یا بیشتر تست دوپینگ مثبت داشته باشد از المپیک پاریس حذف می شود.

*زمان اعلام سهمیه ها

رنکینگ نهایی المپیک ۲۴ می ۲۰۲۴ (۴ خرداد ۱۴۰۳) از طریق فدراسیون جهانی اعلا م می شود.

مهلت تایید سهمیه ها از سوی کشورها نیز تا ۳۱ می ۲۰۲۴(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) است.

*اوزان المپیکی

مردان: ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و ۱۰۲+ کیلوگرم

زنان: ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و ۸۱+ کیلوگرم

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =