ترکیه از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های استینگر بومی خبر داد

فارس نوشت: وزارت دفاع ترکیه روز گذشته (جمعه) ضمن اعلام موفقیت‌آمیز بودن پرتاب موشک‌های «استینگر»، از اصابت این موشک‌ها به اهداف تعیین‌شده خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه پس از اعلام این خبر، ویدئویی از روند آماده‌سازی تسلیحات، تعیین اهداف و روند پرتاب آن‌ها منتشر کرده است.

این وزارت‌خانه خاطرنشان کرد که این پرتاب موفقیت‌آمیز، دستاورد مشترک دانشکده پدافند هوایی و فرماندهی مرکز آموزشی پرتاب موشک‌های استینگر در این کشور بوده است.

وزارت دفاع آنکارا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «پرتاب استینگر به سمت اهداف با موفقیت انجام شد؛ انگار که تیری به سمت هدف شلیک شده است. این موفقیت حاصل تلاش دانشکده پدافند هوایی و فرماندهی مرکز آموزشی پرتاب این موشک‌ها بود».

استینگر، موشک زمین‌به‌هوای قابل حمل توسط فرد است که با سیستم آشیانه‌یابی فروسرخ هدایت می‌شود. این موشک با نام کامل «اف‌آی‌ام-۹۲ استینگر» ابتدا در شرکت جنرال داینامیکس آمریکایی طراحی و ساخته شد. حالا علاوه بر آمریکا و آلمان، این موشک در شرکت «راکتسان» ترکیه نیز تولید می‌شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سال‌های اخیر با تمرکز بر حوزه صنایع دفاعی و افزایش تولیدات در این بخش، آنکارا را با رشد و رونق قابل‌توجهی در تجارت تسلیحاتی روبه‌رو کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =