ارسال ۴۴۳ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی خوشنویسی سواد قلم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت : استقبال چشمگیر هنرمندان خوشنویس کشور از جشنواره ملی " سواد قلم " نوید بخش برگزاری یک رویداد موفق و ماندگار در عرصه خوشنویسی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، احمد حسین فتایی با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت های مقامات وزارتی، استانی و شهرستانی به خصوص نماینده کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی، این شهرستان در روزهای هفدهم و هجدهم اردیبهشت ماه جاری میزبان نخستین جشنواره ملی خوشنویسی " سواد قلم " و آیین بزرگداشت استاد برجسته خوشنویسی کشور " غلامحسین امیرخانی " خواهد بود.

دبیر جشنواره تصریح کرد: پس از ارسال فراخوان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های خوشنویسی سراسر کشور، ۴۴۳ اثر توسط هنرمندان خوشنویس استانهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که پس از مرحله نخست داوری، یکصد اثر در سه بخش جشنواره، شامل ۴۰ اثر در بخش نستعلیق سیاه مشق، ۴۰ اثر در بخش نستعلیق چلیپا، کتابت و ترکیبی و ۲۰ اثر در بخش نقاشی خط و گرایش های نوین به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: این استقبال چشمگیر در نوع خود یک رکورد محسوب می شود و جا دارد از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت، اعضای فعال دبیرخانه و هنرمندان خوشنویس شهرستان که از انتهای سال گذشته و پس از رونمایی پوستر، تا این لحظه به صورت شبانه روزی تلاش کرده اند تا زمینه ساز برگزاری یک رویداد ماندگار در عرصه خوشنویسی کشور به میزبانی لرستان باشند، تقدیر و تشکر شود.

فتایی سپس ابراز داشت: داوری جشنواره را اساتید برجسته و نامی خوشنویسی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، صداقت جباری و خلیل کویکی بر عهده دارند و قرار است در قالب این رویداد بزرگ ملی از جایگاه و نقش برجسته استاد امیرخانی در تعالی هنر خوشنویسی کشور، تجلیل و تقدیر شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: پیگیری های لازم در حال انجام است تا در آیین اختتامیه جشنواره میزبان مقام عالی وزارت و معاونین وزارتخانه باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1626817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =