سریال کوتاه «میلدرد پیرس» ساخته تاد هاینز با بازی کیت وینسلت در 21 رشته نامزد جوایز اِمی شد که آن را معادل تلویزیونی جوایز اسکار می‌دانند.

به گزارش خبرآنلاین، نامزدهای جوایز امی شامگاه پنجشنبه اعلام شدند و سریال «مردان خشن» درمورد تغییرات آمریکا در دهه 1960 در 19 رشته و سریال کوتاه «میلدرد پیرس» که داستان تلاش‌های یک زن پس از طلاق از همسرش است در 21 رشته نامزد شدند.

«مردان خشن» اگر امسال جایزه بهترین سریال درام را بگیرد برای چهارمین سال متوالی است که به این افتخار دست می‌یابد. از سوی دیگر سریال «خانواده مدرن»، برنده جایزه بهترین سریال کمدی سال پیش در 17 رشته نامزد جایزه امی شد و در میان سریال‌های کمدی بیشترین نامزدی را به دست آورد.

دیگر رکوردداران نامزدی سریال‌های «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» مارتین اسکورسیزی با موضوع منع مشروبات الکلی در 18 رشته، «شنبه شب بطور زنده» در 16 رشته و دو سریال «بازی تاج و تخت» که روایت تاریخی سرشار از شمشیربازی است و کمدی «30 راک» هر کدام در 13 رشته نامزد جایزه امی شدند.

«میلدرد پیرس» سریال پنج قسمتی است با بازی کیت وینسلت در نقش میلدرد پیرس. او در دوران رکود اقتصادی آمریکا پس از جدایی از همسرش تلاش می‌کند دو دختر خود را به بهترین شکل ممکن بزرگ کند و رستوران خودش را برپا کند.

این سریال براساس رمانی به همین نام نوشته جیمز ام. کین ساخته شده و تاد هاینز، کارگردان آن است. هاینز فیلم‌های «اَمن»، «دور از بهشت» و «من اینجا نیستم» را به عنوان کارگردان در کارنامه دارد و برای فیلمنامه «دور از بهشت» نامزد اسکار بوده است.

«میلدرد پیرس» درمیان رشته‌های اصلی جوایز امی در بخش‌های بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی، بهترین بازیگر زن نقش اصلی و بهترین بازیگر زن و مرد نقش مکمل نامزد جایزه امی شده است.



پوستر سریال کوتاه «میلدرد پیرس»

ملیسا مکارتی که به همراه جاشوا جکسن مجری مراسم اعلام نام نامزدهای این جایزه بود، برای سریال کمدی «مایک و مالی» نامزد جایزه شد. به نظر می‌رسد موفقیت فیلم کمدی «ساقدوش‌ها» با بازی مکارتی در جلب نظر منتقدان بی‌تاثیر نبوده است.

سریال کوتاه جنجالی «خانواده کندی» که شبکه «هیستوری» از پخش آن سرباز زد و بالاخره توسط شبکه کمترشناخته‌شده «ریلزچنل» روی آنتن رفت، در 10 رشته از جمله بهترین سریال کوتاه، بهترین بازیگر مرد برای گرگ کینر در نقش جان اف. کندی، بری پپر در نقش رابرت کندی و تام ویلکینسن در نقش پدرسالار این خانواده یعنی جو کندی، نامزد جایزه امی شد.

چهره‌های قدیمی نیز امسال بخت تکرار موفقیت‌های خود را دارند؛ ادی فالکو که سال پیش جایزه بهترین بازیگر زن سریال کمدی را گرفت امسال باز هم با «پرستار جکی» در این رشته نامزد شده است. جیم پارسونز، برنده سال پیش جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی دوباره با «نظریه انفجار بزرگ» نامزد این جایزه شده است. علاوه بر این جانی گالکی، همبازی پارسونز در «نظریه انفجار بزرگ» هم برای اولین بار نامزد جایزه امی شد.



پوستر سریال «بازی تاج و تخت»

در بخش سریال واقع‌نما، «پروژه فرار» برای هفتمین سال متوالی نامزد شد.

جان هَم برای چهارمین بار برای بازی در «مردان خشن» در رشته بهترین بازیگر مرد سریال درام نامزد شد. این درحالی است که رقیب اصلی او در سه سال گذشته که مانع جایزه گرفتن هم شده بود در میان نامزدها نیست؛ برایان کرنستن بازیگر سریال «بدبیاری» به دلیل فاصله‌ای که بین پخش سریال افتاد نامزد نشده است.

رقیب اصلی هَم بازیگر اصلی سریال «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب» یعنی استیو بوشمی است که برای بازی در نقش قارون آتلانتیک‌سیتی در دهه 1930 نامزد این جایزه شده است. بوشمی برای بازی در این نقش جایزه گلدن گلوب را به خانه برده است.



پوستر سریال «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»

استیو کارل برای آخرین حضورش در سریال «اداره» نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی شده است. مت لابلانک که در سریال «دوستان» در نقش جویی بازی می‌کرد برای بازی در سریال طنز «اپیزودز» که در آن نقش خودش را بازی می‌کند نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد سریال کمدی شده است.

بتی وایت، بازیگر 89 ساله برای سریال کمدی «گرما در کلیولند» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است. اگر او این جایزه را بگیرد به هشتمین جایزه امی خود می‌رسد.

چهره‌های جدید نیز امسال بخت خود را برای گرفتن مهم‌ترین جایزه تلویزیونی آمریکا آزمایش می‌کنند؛ میریل انوس برای سریال «کشتن» در رشته بهترین بازیگر زن سریال درام نامزد شده و تیموتی اولیفانت برای سریال «مُحق» در رشته بهترین بازیگر مرد سریال درام.

کایرا سدویک که سال پیش با سریال «نزدیک‌تر» برنده جایزه بهترین بازیگر زن سریال درام شد امسال نامزد نشده است. لی میشل و متیو موریسن بازیگران سریال «گلی» هم نتوانستند موفقیت سال قبل خود را تکرار کنند و نامزد شوند.

اما کریس کالفر و جین لینچ، دیگر بازیگران مجموعه «گِلی» برای سومین سال متوالی در رشته بازیگری نامزد شدند. گوئینیت پالترو، کریستین چنووث و دات-ماری جونز نیز در بخش بهترین بازیگر مهمان نامزد شدند. جین لینچ که سال پیش برنده جیزه بازیگری شده امسال یکی از مجریان مراسم اهدای جوایز است.



صحنه‌ای از سریال «مردان خشن»

کیت وینسلت و ملیسا لئو، دو بازیگر هالیوودی برنده اسکار برای بازی در «میلدرد پیرس» بخت بردن جایزه امی را دارند. لئو که در سریال موفق «ترمی» نیز حضور دارد برای بازی در «میلدرد پیرس» نامزد بهترین بازیگر زن مکمل سریال کوتاه شده است و وینسلت نامزد بهترین بازیگر زن سریال کوتاه.

مسئولان جوایز امی برای اولین بار خطر کرده‌اند و سریالی فانتزی و علمی‌افسانه‌ای را نامزد کرده‌اند؛ «بازی تاج و تخت». این سریال که براساس رمان‌های جرج آر.آر. مارتین ساخته شده در رشته بهترین سریال درام نامزد شد. این سریال باید با رقبای جدی مثل «مردان خشن»، «امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب»، «دکستر»، «نورهای جمعه شب» و «همسر خوب» رقابت کند.

رقبای «خانواده مدرن» در بخش بهترین سریال کمدی «نظریه انفجار بزرگ»، «جلی»، «اداره»، «پارک‌ها و تفریحات» و «30 راک» هستند.

رقبای «میلدرد پیرس» سریال‌های کوتاه «خانواده کندی»، فیلم تلویزیونی «سینما وریته»، «داون‌تاون اَبی»، «ستون‌های زمین» و «بزرگتر از آنکه سقوط کنند» هستند.

جوایز امی در رشته‌های بهترین موسیقی، بهترین عنوان‌بندی، بهترین بازیگردانی، بهترین کارگردانی، بهترین قسمت اول، بهترین فیلمبرداری و بسیاری رشته‌های دیگر نیز جوایزی اهدا می‌کند که در اینجا فقط به رشته‌های مهم اشاره شده است.

برندگان جایزه امی 18 سپتامبر (27 شهریور) در مراسمی معرفی می‌شوند.

آسوشیتدپرس / 14 ژوئیه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =