۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
شگفتی‌سازهای جام حذفی در فوتبال ایران

در طول تاریخچه جام حذفی فوتبال ایران، تیم‌های شهرستانی مختلفی به قهرمانی رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته گذشته فینال مسابقات جام حذفی، بین تیم های نساجی مازندران و آلومینیوم اراک برگزار شد تا در فینالی تمام شهرستانی و بدون حضور تیم های پایتخت نشین، نساجی قهرمان این مسابقات شود. موضوعی که بار دیگر نشان داد چرا به این رقابت ها لقب جام شگفتی ها را سنجاق کرده اند؛ مسابقات جام حذفی، هر ساله در لیگ های مختلف برگزار می شود که امکان رقابت تیم هایی در سطوح پایین تر را، با تیم های تراز اول میسر می کند و همین موضوع، باعث جذابیت دو چندان آن می شود.

رقابت های جام حذفی همیشه و در کشور های مختلف، با شگفتی و اتفاقات جالبی همراه بوده و توانسته به ویترینی برای خودنمایی تیم های ناشناخته تبدیل شود؛ ویترینی دل چسب که گاه به سکوی پرتاب آن ها تبدیل شده و با قهرمانی این تیم ها به پایان رسیده تا نشان دهد بی راه نیست که به این گونه مسابقات، جام حذفی می گویند.

جام حذفی در فوتبال ایران هم همیشه اتفاقات دور از ذهنی در دل خود داشته و گاه شکست تیم های مطرح در مقابل تیم های دسته اول و دوم، یا فینالیست شدن تیم هایی از سطوح و قدرت پایین تر، باعث شده تا این تورنمنت بیش از پیش جذاب و دیدنی شود.

اگر چه در تاریخ این مسابقات، استقلال تهران با ۷ و پرسپولیس با ۶ قهرمانی رکورد دار هستند اما حضور تیم های شهرستانی در این مسابقات همیشه پررنگ بوده و بخش زیادی از تاریخ فینال ها و قهرمانی های این مسابقات، به این تیم ها بر می گردد. به بهانه قهرمانی نساجی مازندران در جام حذفی، به بررسی تیم های شهرستانی می پردازیم که موفق شده اند جام قهرمانی این مسابقات را به خانه ببرند.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا کلیک کنید.

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1627209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =